خبر فوری

ارزیابی کارهای ملی و راهبردی طرح محافظت قرآن و نکوداشت حجت الاسلام «حشمتی»

بررسی کارهای ملی و راهبردهای طرح ملی محافظت قرآن و نکوداشت حجت‌الاسلام «محمدرضا حشمتی»
به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درهفته‌ای که پشت سر گذاشته گردید، وقایع متنوعی در جریان بود، که من جمله آنان می‌توان به نکوداشت حجت‌الاسلام «محمدرضا حشمتی» در ایکنا، نصب دو مشاور در معاونت قرآن وزارت ارشاد، تصویب کارهای ملی و راهبردهای طرح ملی محافظت قرآن، برپایی جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اعلام نتیجه های آزمون‌ ششمین دوره بررسی قاریان و مدرسان قرآن و… در ادامه نگاهی اجمالی به  بعضی از مهمترین وقایع قرآنی دومین هفته دیماه شده هست. اوائل هفته گذشته خبری از نصب دو مشاور در معاونت قرآن وزارت ارشاد منتشز شد.

نصب دو مشاور در معاونت قرآن وزارت ارشاد
بنابر این، طی احکام جداگانه‌ای از سوی عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن وعترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ مشاور آموزش‌ها و فعالیت‌های الکترونیکی و نیز مشاور بین‌الملل این معاونت ارائه گردیدند. بر همین اساس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید رضا محمود‌زاده‌ حسینی، بعنوان «مشاور آموزش‌ها و فعالیت‌های الکترونیکی» و محمود واعظی، مشاور امور بین‌الملل معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گردید. روز شنبه نهم دیماه، برنامه افق که بصورت زنده روی آنتن رادیو قرآن رفت به تعریف فعالیت‌های پیش روی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داشت که در این برنامه عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد به اظهار سیاست‌های کلان این معاونت پرداخت.

نگاهی به فعالیت‌های آینده معاونت قرآن و عترت ارشاد
در دومین روز از هفته، برابر با 10 دیماه، ششمین جلسه توجیهی، سازگاری طرح تربیت حافظان غرب و شمال غرب تهران در محل فرهنگسرای قرآن برگزار گردید.

برپایی ششمین جلسه توجیهی طرح تربیت حافظان غرب و شمال غرب تهران
طی این جلسه سازگاری که با حضور مربیان طرح برگزار ‌شد، هر یک از مربیان به عرضه گزارش کار خود از نحوه اجرای طرح در مدرسه ها تحت پوشش پرداختند. در انتهاء برپایی این جلسه قرآنی و معنوی نیز برنامه قرعه‌کشی وام مربیان طرح تربیت حافظان غرب و شمال غرب تهران انجام و وام مد نظر نیز به دو نفر از وی اعطا ‌شد.
بنابر این گزارش، نشست مشترک با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمراه جمعی از مسئولان این معاونت با احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن و عده ای از مسئولان گروه‌های برنامه‌ساز این شبکه رادیویی در محل سالن نشست ها رادیو قرآن برگزار گردید که بر همکاری‌های وسیع رادیو قرآن و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سرفصل تازه توافق گردید.

همکاری‌های وسیع رادیو قرآن و معاونت قرآن
روز یکشنبه 10 دیماه، دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، چهارمین جلسه ستاد راهبری طرح ملی محافظت قرآن را در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار نمود.

بررسی و تصویب کارهای ملی و راهبردهای طرح ملی محافظت قرآن
در این جلسه به مبحث بررسی و تصویب کارهای ملی دستگاه ها ذیل راهبردهای طرح ملی محافظت قرآن اختصاص داده گردید.
علاوه بر این در جلسه گذشته این ستاد نیز قطعی شده بود که دستگاه های متولی کارهای ملی ذیل راهبردهای طرح ملی را تا برپایی جلسه چهارم ستاد به دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرانی عرضه دهند که جزئیات این راهبردها را در ندید. علاوه بر این در جلسه گذشته این ستاد نیز قطعی شده بود که دستگاه های متولی کارهای ملی ذیل راهبردهای طرح ملی را تا برپایی جلسه چهارم ستاد به دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرانی عرضه دهند که جزئیات این راهبردها را در اینجا بنابر این گزارش، نودامین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در دهمین روز از دیماه به منظور بررسی یک فرمان با حضور اعضای این مجمع برگزار گردید.

نودامین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه برگزار گردید

در این جلسه که بصورت فوق‌العاده برگزار گردید، به مبحث دستورالعمل بررسی و تصویب پایانی قسمت اعتبارات عناوین برنامه‌های ملی و بین‌‌المللی کمیسیون‌های منسوب به شورا پرداخته گردید که سر انجام و با توجه به طولانی شدن جلسه بدون هیچ نتیجه‌ای انتهاء یافت تا ادامه‌ بحث‌ها و بررسی‌های در مورد این مبحث به جلسه آتی مجمع موکول گردد. در روز دوشنبه برابر با 11 دیماه، با جمع‌بندی آزمون‌های ششمین دوره بررسی و گواهی‌نامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم، نفرات برگزیده ارائه گردیدند.

نتیجه های آزمون‌ ششمین دوره بررسی قاریان و مدرسان قرآن اعلام گردید

در نتیجه گزارش، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن و مدیر برنامه‌ریزی و اجرایی دبیرخانه شورای بررسی قاریان و مدرسان با اعلام این خبر اظهار کرد: در دوره ششم، از مجموع ۳۱۱ کمپانی کننده که مراحل متفاوت آزمون‌های دیدگاهی، گفت و گو و تلاوت را پشت‌سر گذاشتند، سر انجام ۲۳ نفر در بخش قاریان و ۹ نفر در بخش مدرسان موفق به دریافت گواهی‌نامه تخصصی در یکی از سطوح ۱ تا ۴ گردیدند.
نام های پذیرفته شدگان را اینجا در جلسه‌ای که با حضور محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، ریاست مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و مرتضی خدمتکار، معاون دفتر تعلیم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید بر پوشش رسانه‌‌ای این رخداد قرآنی از طریق شبکه‌های سیما تاکید گردید.

پوشش امتحان سراسری محافظت و مفاهیم از طریق شبکه قرآن

دوازدهم دیماه، جلسه کمیته پشتیبانی جامعه قرآنی از زلزله‌زدگان استان کرمانشاه برگزار گردید.

حضور دومین کاروان قرآنی در منطقه های زلزله‌‌‌‌‌‌زده
بر همین اساس مهم‌ترین سوژه ای که در این جلسه به آن پرداخته گردید و به تصویب اعضا نیز رسید، بحث حضور دومین کاروان قرآنی در منطقه های زلزله‌زده کرمانشاه بود. قطعی گردید تا این کاروان روز ۲۰ دی‌ماه در منطقه های زلزله‌زده حضور یافته و علاوه بر اجرای محفل قرآنی، بازدیدهایی از بعضی خانواده‌های زلزله‌زده به عمل بیاورند. علاوه بر این اهدای مصحف شریف و اسباب‌بازی‌های قرآنی به کودکان من جمله برنامه‌های مدنظر داشته در این بازدید می باشد. مراسم عصر دلنشین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون پیشین قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور جمعی از مسئولان و فعالین قرآنی کشورمان به میزبانی ایکنا روز سه شنبه 12 دیماه، برگزار گردید.

نکوداشت حجت‌الاسلام «محمدرضا حشمتی» در عصر دلنشین ایکنا

احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن،‌ سیدحسین موسوی بلده، پیشکسوت قرآنی، مهدی قره‌شیخلو، ریاست سازمان دارالقرآن‌الکریم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نورالهیان، ولی یاراحمدی، رحیم خاکی، حسین ساری، جمعی از مسئولان معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، فعالین و اساتید قرآنی کشورمان و خانواده حشمتی من جمله حاضران در این مراسم بودند.
عکس ها این نشست اینجا طی دیداری که در محل فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی ایران انجام گردید، مسئولان اجرایی لیگ حافظان قرآن مازندران از حمایت‌های سیدمحمد پولادگر ریاست فدراسیون تکواندو در برپایی این لیگ قرآنی تجلیل کردند.

تجلیل مسئولان لیگ حافظان قرآن مازندران از ریاست فدراسیون تکواندو

گفتنی هست؛ دومین دوره لیگ حافظان قرآن استان مازندران در سال جاری و با حضور هفت تیم از سطح استان در دو بخش انفرادی و تیم طی سه ماه برگزار گردید.
طبق این گزارش، نام های نفرات حاضر در فاز سوم دوازدهمین دوره و فاز چهارم یازدهمین دوره امتحان اعطای مدرک به حفاظ از سوی سازمان دارالقرآن الکریم اعلام گردید.

اعلام نام های شرکت‌کنندگان در آزمون‌های اعطای مدرک به حافظان قرآن

نام های پذیرفته شدگان را اینجا علاوه بر این، این آزمون‌های قرآنی بصورت هم زمان صبح روز جمعه، ۱۵ دی‌ماه جاری از ساعت ۸ در محل سالن آمفی‌تئاتر سازمان دارالقرآن الکریم واقع در خیابان رشت تهران برگزار خواهد گردید.
در آخرین روزهای هفته برابر با 13 دیماه، به همت مرکز تعلیم قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، مراسم تجلیل از ۱۳۹ نفر از قاریان و حافظان اجزای متفاوت قرآن کریم از ساعت 17:30 در محل تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برپا گردید.

تجلیل از قاریان و حافظان قرآن آستان عبدالعظیم(ع)

بنابر این گزارش، اختتامیه ششمین دوره تخصصی اقراء که از اوایل آبان ماه ماه سال کنونی در تهران شروع شده بود، با حضور عده ای از اساتید قرائت قرآن کریم کشورمان و علاوه بر این مدرس شیخ محمد فهمی عبدالسید عصفور، از اساتید قرائت قرآن کشور مصر شامگاه ۱۳ دیماه در حسینیه الزهرا(س) مجتمع امام خمینی(ره) برگزار گردید.

اختتامیه ششمین دوره تخصصی اقراء

بر همین اساس حاضران در این دوره، در این مراسم آخرین بخش از قرائت خود را انجام دادند تا پس از ان اذن نامه قرائت را از مدرس مصری بگیرند. علاوه بر این، فاز مقدماتی دهمین فینال جشنواره تلاوت‌های مراسمی در جلسه محسن امیری(مسجد شهدا) و با حضور مشتاقان، قاریان و قرآن‌آموزان شهر تهران و محله محلاتی برگزار گردید.

اعلام نتیجه های فاز مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مراسمی

در ادامه فاز مقدماتی دوره دهم جشنواره تلاوت‌های مراسمی و در جلسه مصطفی یادگاری که با شور و اشتیاق مضاعفی و با حضور شریفیان و مجتبی صادقی بعنوان ناظران و داود جعفری نیز بعنوان دبیر جشنواره برگزار گردید در انتهاء نیز بعد از قرائت قاریان خوش‌خوان جلسه، سیدعباس حسینی توانست دیگربار با آراء زیادتر جواز حضور در فینال دور دهم را کسب نماید.
محمد امیری، مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی طرح ملی محافظت قرآن سازمان اوقاف در مورد ثبت اسم امتحان سراسری محافظت و مفاهیم قرآن که از هجدهم آذرماه شروع شده و تا 20 دیماه ادامه دارد، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها روند ثبت‌ اسم تا انتهاء دیماه تمدید خواهد گردید.

تمدید زمان ثبت اسم امتحان سراسری محافظت و مفاهیم قرآن

در نتیجه گزارش، محفل انس با قرآن کریم از سوی شورای فرهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در شامگاه چهارشنبه 13دی ماه، از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در مسجد پیامبر اعظم(ص) واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از چهارراه قدوسی، روبروی پارک تفکر با حضور قاسم رضیعی و سعید پرویزی از قاریان بین‌المللی قرآن‌کریم کشورمان و با اجرای بهزاد احمدی برگزار گردید.

برپایی محفل قرآنی «پیام وحی» با حضور قاریان بین‌المللی

شانزدهمین دوره پیکارهای قرآن فرهنگیان استان تهران یادواره مربیان شهید قرآنی حدود ۲۴۰ نفر از فرهنگیان در ۹ رشته، روز پنجشنبه برگزار گردید.

رقابت 240 نفر در فاز استانی پیکارهای قرآنی فرهنگیان استان تهران

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید