مدرس دانشگاه تهران:آمریکا بدنبال طولانی کردن اغتشاشات در ایران هست

محمد حسین جمشیدی روز جمعه در اظهار کرد و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار کرد: سیاستگذاری دولت ترامپ در ارتباط با ایران در سطح راهبردی همان چیزی هست که در دوران اوباما هم رویت می گردید و آن مجبور سازی ایران به دگرگونی سیاست هایش هست که در دوره اوباما بحث برنامه هسته ای، و در دوره ترامپ سیاست های منطقه ای ایران هست.
مدرس دانشگاه تهران تأکید کرد: در حقیقت آمریکایی ها از مسیر ایجاد آشوب و برهم زدن ثبات داخلی کشور بدنبال تضعیف مولفه های قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران می باشند و این اصل الگوی رفتاری دولتهای آمریکا در ازاء ایران هست.
کارشناس مسائل آمریکا یادآورشد:اگر مجموعه توئیت های ترامپ و موضع های او را دنبال کنید هدف اول این هست که نا آرامی ها در وهله اول ادامه پیدا نماید.
وی با اظهار این که افرادی که به اموال عمومی لطمه می زنند اوباش، گروهکهای ضد انقلاب و منافقین می باشند،ادامه داد: همان طور که رویت می کنید آمریکایی ها تاکید می کنند با اغتشاشگران کاری نداشته باشید و حقوق بشر را رعایت کنید تا اینها بتوانند به کارهای خود دنبال کردند و در مراحل بعد بتوانند با نیروها و عناصر خود شدت بحران را افزایش دهند.
جمشیدی اظهار کرد: در نتیجه هدف کلیدی آمریکا در گام اول طولانی کردن اغتشاشات برای فشار بر حاکمیت و ارتباط این تغییرات با سیاست های بیگانه ایران هست.
این مدرس دانشگاه در مورد رد درخواست آمریکا از سوی ریاست دوره ای شورای امنیت برای برپایی نشست ارزیابی وقایع ایران اظهار کرد: بقیه قدرتهای حاضر در شورای امنیت این درخواست را انکار کردند به چه علت که مسائل داخلی کشورها ربطی به دیگران ندارد.
وی افزود:حتی در خود آمریکا به علت این که روسیه در انتخابات آمریکا تحرکات سایبری کرده؛یک سال هست ریاست جمهوری و اطرافیان خودش بشدت تحت فشار می باشند که آیا با روسیه ارتباط داشتید یا نداشتید و روسیه لازم است تنبیه و تحریم گردد.
جمشیدی تأکید کرد: این که جمع زیاد محدودی از اوباش گروهکهای ضد انقلاب و منافقین بخواهند امنیت و ثبات کشور را در فراروی لطمه قرار دهند هیچ کشوری نمی پذیرد و حتی خود آمریکا هم برای خودشان چنین وضعیتی را نخواهند قبول کرد.
کارشناس مسائل آمریکا دنبال کرد: آمریکایی ها در زمینه راهبرد کلان خود بدنبال بزرگنمایی وقایع ایران می باشند و برای همین هم بسرعت وارد گردیدند و در ایام تعطیلات کریسمس آغاز به توئیت کردند.
وی در جواب به این پرسش که آیا امریکایی ها محتمل هست در عرصه عملی و در نهادهای بین المللی بتوانند اقدامی بر علیه ایران انجام دهند اظهار کرد: این امر بستگی به این دارد که چقدر بتوانند شریک پیدا نمایند.آمریکاییها محتمل هست در سازمان ملل از این توانمندی بهره مند نباشند اما بصورت چندجانبه با دولتهای همفکر محتمل هست تحرکاتی داشته و اطلاعیه دهند.

** احتمال خارج شدن آمریکا از برجام افزایش یافته هست
این مدرس دانشگاه در جواب به این پرسش که آیا محتمل هست ترامپ با توجه به وقایع موخر بخواهد تعلیق تحریم ها را متوقف کند، اظهار کرد: به عقیده من احتمال این که در دوره تازه به این دستاویز بخواهد از برجام خارج گردد وجود دارد و در حقیقت احتمال چنین اقدامی بصورت قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده هست.
وی در عین حال تاکید کرد:ساختار قدرت در آمریکا برجام را به سود خود می داند و در کوشش هست آنرا حفظ نماید به به صورتی که خود کنگره جمهوری خواه هم چیزی که ترامپ در مورد برجام قصد داشت را اجرا نکرد و نگذاشت ترامپ بتواند برجام تضعیف کند اما دولت ترامپ از این دستاویز دنبال این هست که سیاست خود را پیگیری کند.
به گزارش هرمزبان به نقل از ایرنا بدنبال بروز نا آرامی در بعضی شهرهای ایران مقام های آمریکاییی در واکنش های شتاب زده پشتیبانی خود از اغتشاشات را در تهران اعلام نمودند به به صورتی که طی چند روز ترامپ ریاست جمهوری آمریکا هفت توئیت در مورد وقایع ایران منتشر نموده هست. با این وجود درخواست آمریکا از شورای امنیت ملل متحد برای ارزیابی وقایع ایران در این شورا از سوی ریاست دورای آن رد گردید.
سیام**2021**6075
خبرنگار: داود مرادپور** انتشار: زهرا هجینی نژاد

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید