خبر فوری

100 هزار خانواده همدانی از طرح ملی “خادم” برخوردار شده اند

بهروز کارخانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدانبیان داشت: طرح خادم که مخفف "خانواده آماده در مخاطرات" هست، با هدف ایجاد دگرگونی مشی در خانواده‌ها برای آمادگی در مقابل حوادث طبیعی در سراسر کشور اجرا شده هست.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح در استان همدان نیز از یک سال گذشته شروع شده و تا الان نزدیک به 100 هزار خانوار از آموزش‌های لازم بهره مند شده‌‎اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفته بود: طرح خادم به مساعدت نزدیک به 100 عضو داوطلب در 9 شعبه جمعیت هلال‌احمر تعلیم داده می‌شود و این اشخاص با مراجعه به درب منازل، آموزش‌های لازم در مورد چونگی مبارزه با حوادث را به خانواده‌ها می‌دهند.

کارخانه‌ای عنوان کرد: در این طرح، امدادگران نکات ارزشمند در مورد حوادث رایج مثل سیل و زمین لرزه را به خانواده‌ها تعلیم می‌دهند تا بدانند که قبل، در خلال و بعد از سانحه چه اقداماتی را لازم هست انجام دهند.

وی، هدف از اجرای این طرح را افزایش دانش مردم در حوزه خودامدادی دانست و اضافه کرد: طبق ارزیابی‌های انجام‌شده، آمادگی خانواده‌های ایرانی در مقابل حوادث 9 درصد هست که با اجرای چنین طرح‌هایی می‌توان آنرا بسیار کرد.

کارخانه‌ای عنوان نمود: امدادگران آموزش‌های درنظرگرفته در طرح خادم را در 8 جلسه چند دقیقه‌ای به خانواده‌ها یاد می‌دهند و طبق مرسوم اهتمام می‌شود این اطلاعات به مادر خانواده داده گردد تا او نیز به سایر اعضا جابه جایی دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان عنوان کرد: طرح ملی خادم برگرفته از طرح انجام‌شده در کشور های اروپایی هست و تعلیم به هر خانواده 40 هزار تومان هزینه دارد.

کارخانه‌ای از تعلیم کمک‌های اولیه در فضای سایبری نیز اطلاع داد و اضافه کرد: برای افزایش دانش و آگاهی مردم از چگونگی مبارزه با حوادث طبیعی، پایگاه اینترنتی خادم به نشانی khadem.ir ir نیز راه‌اندازی شده که آموزش‌های لازم در آن وجود دارد.

وی مطرح نمود: این پایگاه امکان تعلیم غیرحضوری دوره امداد و کمک‌های اولیه را برای علاقه‌مندان فراهم کرده و داوطلبان در انتهاء با کمپانی در امتحان کتبی و قبولی، گواهی‌نامه دریافت می‌کنند.

کارخانه‌ای گفته بود: تعلیم نیمه‌حضوری از دیگر بخش‌های طرح خادم هست که علاقه‌مندان علاوه بر مطالعه محتوای آموزشی‌ در پایگاه اینترنتی از 8 ساعت کلاس عملی نیز بهره مند می‌شوند.

وی اعلام نمود: دوره‌های حضوری تعلیم امداد و کمک‌های اولیه نیز در طول سال از جانب جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند در این دوره‌ها کمپانی کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید