خبر فوری

12 هزار نفر شتر در هرمزگان هویت دار می شوند

محمد پور طرق روز دوشنبه درمصاحبه با ایرنا اضافه کرد: طرح هویت دار کردن شترها در هرمزگان با هدف تامین آمار دقیق از جمعیت، پراکنش، نژاد و گونه این دام انجام می گردد.
وی اظهار داشت: تامین اطلاعات ژنتیکی دام کشور، ردیابی دام از مزرعه تا کشتارگاه، کنترل قرنطینه ای داخل کشور ، اجرای طرحهای تحقیقاتی اصلاح نژاد دام، کنترل مریضی های واگیردار و انگلی، ساده سازی در واردات و صادرات دام و ثبت و احراز مالکیت از دیگر اغراض اجرای این طرح هست.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: این طرح که تا انتهاء سال جاری ادامه دارد، زیادتر در شهرستان های میناب، جاسک و سیریک انجام می گردد.
پور طرق افزود: شتر بعنوان یک حجم مناسب توان دارد در زمینه ایجاد اشتغال و ثروت و صادرات موثر باشد.
برپایه اعلام مدیر امور دام جهاد کشاورزی هرمزگان، برای اجرای طرح هویت دار کردن شترها در این استان، 180 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک داریی استان هزینه شده و در فاز نخست در شهرستان های جاسک، سیریک و میناب اجرا می گردد.
در شرق استان هرمزگان با توجه به شرایط کویری و جغرافیایی، بعضی روستائیان با پرورش شتر معیشت خود را می گذرانند که زیادتر این شترها در بیابان ها رها شده و با حرکت در جاده، سانحه آفرین می شوند.
جاده میناب به جاسک، سیریک و بشاگرد به دلیل رفت و آمد حیوانات اهلی بویژه شتر های سرگردان و بدون چوپان، از جاده های خطرناک استان هرمزگان هست و هر سال مواردی از تصادف های منتج به مرگ و مصدوم شدن در این جاده گزارش می گردد.
استان هرمزگان اکثر از 20 هزار نفر شتر دارد.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین خبر ها استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*hormozgan@yahoo.com

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید