هرمزگان قابلیت صادرات بیش از ۳۰هزار تن محصول باغی را دارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، عزیز سیدی با بیان اینکه هرمزگان در تولید محصولات باغی با کیفیت  در کشور پیشرو است، گفت: سطح زیرکشت باغ های  استان ۸۱ هزار هکتار است که از این سطح از اراضی سالیانه بیش از ۷۰۰ هزارتن انواع میوه تولید می شود که از این میزان قریب به ۳۰ هزار تن آن قابلیت صادرات دارد.

سیدی افزود: پرتقال، لیموترش، خرما، لیموی لیسبون از مهمترین محصولات باغی هستند که با ارزش ۹۰ میلیون دلار به کشورهایی همچون آلمان، انگلیس، روسیه، آسیای میانه، امارات متحده عربی، قطر و عمان صادر می شوند.

وی عنوان کرد: هرمزگان از لحاظ سطح زیر کشت باغی رتبه ۱۲ و از حیث تولید، رتبه ۱۱ را در کشور دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: عدم بسته بندی مناسب، نبود زیرساخت های صادراتی  و عدم آگاهی کشاورزان از نیاز بازار های جهانی از مهمترین مشکلات صادرات محصولات کشاورزی است.

سیدی افزود: ایجاد بارانداز محصولات کشاورزی در مناطق عمده ی تولید، ایجاد تشکل صادراتی فراگیر غیر دولتی در بخش کشاورزی، مراوده با برخی کشورهای منطقه و اعزام تولیدکنندگان و صادرکنندگان برای حضور در نمایشگاه های منطقه ای و بین المللی به کشورهای عمان، امارات متحده عربی، اریبل عراق، روسیه، اسپانیا، آلمان و ایتالیا، انجام مطالعه در زمینه بازاریابی و صادرات محصولات از مهمترین اقدامات برای رفع مشکلات و موانع صادرات محصولات کشاورزی استان بوده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید