دستگاه‌های دولتی از بزرگترین بدهکاران تامین اجتماعی هرمزگان

هرمزبان:مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: بیشترین میزان مطالبات معوقه این سازمان مربوط به دستگاه‌های دولتی و شرکتهای بزرگ با هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، سید فاضل حیدری بلوکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 54 درصد جمعیت هرمزگان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و جمعیت تحت پوشش سه درصد افزایش یافته است.

وی افزود: تا پایان سال 93 جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در هرمزگان با بالاترین ضریب کشور به 858 هزار و 442 نفر رسیده که در مقایسه با سال 92 سه درصد افزایش یافته است.

حیدری تصریح کرد: در مدت سه ماهه امسال 760 میلیارد ریال بابت بازنشستگی، از کارافتادگی و پرداختهای کوتاه مدت در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت پرداخت شده است. این رقم برای سال 93 در مجموع 272 میلیارد تومان بوده و بیشترین میزان پرداختی در سال گذشته 181میلیارد تومان در بخش مستمری بازنشستگی بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان همچنین از صدور 2917 مورد اسناد صادره با رقم 733 میلیارد ریال بابت کمکهای قانونی در سه ماهه امسال خبر داد و گفت: این رقم 36 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی، حوادث ناشی از کار را 38 مورد در مدت سه ماهه امسال اعلام کرد و گفت: یک درصد آن منجر به از کار افتادگی کامل، سه درصد نقض عضو و 34 درصد بهبودی کامل یافته‌اند. سال گذشته 228 مورد حادثه در سال گذشته رخ داد.

مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان، جمع بیمه شدگان اصلی و تبعی را 798هزار و 863 نفراعلام کرد و افزود: بیشترین میزان مستمری بگیران تحت پوشش را بازنشستگان با 12هزار و 968 نفر تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه 28 واحد بیمه‌ای در سطح هرمزگان فعالیت دارند، از راه‌اندازی شعبه چهار بندرعباس در سال جاری در مجتمع بندری شهید رجایی خبر داد و گفت: چنانچه مشکل زیرساختهای مخابراتی برطرف شود راه‌اندازی سه شعبه اقماری در برنامه اجرایی امسال قرار دارد.

انتهای پیام

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید