خبر فوری

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان: 110 کیلومتر بزرگراه در هرمزگان ساخته می‌شود

هرمزبان:مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ارتقای جاده‌های استان به بزرگراه در دستور کار است که در حال حاضر 110 کیلومتر آن در دست ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،فرشید دستوان در تشریح اقدامات سال 94 و برنامه‌ریزی برای اتمام پروژه‌های در دست اجرا در جمع خبرنگاران توضیح داد: از مجموع 110 کیلومتر بزرگراه در دست ساخت 90 کیلومتر آن مربوط به حوزه غرب استان هرمزگان است.

وی از مطالعه ساخت بزرگراه میناب – جاسک خبر داد و افزود: مطالعه ساخت این بزرگراه به طول 220 کیلومتر در دستور کار است که امیدواریم با تکمیل این مطالعات در آینده‌ای نزدیک عملیات ساخت آن نیز آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان به بهسازی راه‌های فرعی و روستایی استان و ارتقای آن به راه‌های مناسب اشاره و بیان کرد: بهسازی راه‌های فرعی و تبدیل به راه اصلی درجه یک از جمله برنامه‌های در دست اجرای راه و شهرسازی هرمزگان است. امسال 173 کیلومتر از راه‌های فرعی هرمزگان را به راه اصلی ارتقا خواهد یافت. همچنین با بهسازی راه‌های روستایی 20 کیلومتر آن نیز به راه فرعی ارتقا می‌یابد.

دستوان از ساخت 894 کیلومتر راه روستایی در سال 94 خبر داد و گفت: بهسازی راه‌های روستایی و روکش مجدد آسفالت از دیگر برنامه‌های در دستور کار راه و شهرسازی هرمزگان است. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده 114 کیلومتر از جاده‌های روستایی آسفالت مجدد می‌شوند. انجام روکش مجدد راه‌های فرعی و اصلی نیز آغاز شده و تا پایان امسال 450 کیلومتر به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان به مطالعات پروژه‌های راه روستایی، فرعی و اصلی استان اشاره کرد و گفت: مطالعه هشت پروژه جدید راه روستایی و فرعی و اصلی در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در همین زمینه مطالعه ساخت پل‌های بزرگ ماشنگی در شهرستان رودان، جگین در شهرستان بشاگرد، بنگلایان در شهرستان بندرعباس و پل محور هشتبندی به جغین در شهرستان میناب در دست بررسی است.

دستوان به مشارکت دهیاری‌ها در ساخت راه روستایی اشاره کرد و گفت: با توافقات و برنامه‌ریزی‌ انجام شده راه و شهرسازی در برخی پروژه‌ها، قیر مورد نیاز ورودی روستاها را تامین و جاده‌های مذکور نیز با مشارکت دهیاری‌ها و خیرین تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان به احداث چندین پل در استان اشاره کرد و گفت: پل‌های بزرگ جلابی به طول 360 متر، پل زیارتعلی، پل کوئیک در محور جاسک – جکدان، پل‌های سه گانه ریفو در محور بندرلنگه پارسیان، پل رودخانه کل به طول 660 متر و پل روگذر تقاطع گهکم – فورگ و پل 500 متری رودخانه گنج نیز در دست ساخت است که در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری آنها خواهیم بود.

دستوان به ایمن سازی جاده‌ها اشاره کرد و افزود: ایمن سازی جاده هر ساله به طور مستمر در قالب خط کشی، نصب تابلو و علایم در محورهای اصلی و فرعی و روستایی صورت می‌گیرد که امسال نیز 4200 کیلومتر از محورهای استان تحت پوشش ایمن سازی قرار می‌گیرد.

وی همچنین از ساخت چهار راهدارخانه در هرمزگان خبر داد.

انتهای پیام/ایسنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید