هرمزبان:قشم - ایرنا - امام جمعه قشم گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است و با بیان دستاوردها و موفقیت های نظام، باعث افزایش نشاط و امیدواری در جامعه می شود و از این رو ایرنا در رعایت اخلاق رسانه ای یک الگوست.

ایرنا در رعایت اخلاق رسانه ای یک الگوست

حجت الاسلام رضا جوکار روز دوشنبه در در دیدار با مسئول و کارکنان دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در قشم افزود: رسانه باید به اخلاق و سواد رسانه ای، سرعت عمل، دقت نظر و امانتداری را آراسته باشد اما برخی خبرنگاران در انعکاس اخبار به صورت غیر منصفانه ای عمل می کنند که باعث تضعیف مسئولان می شود.
وی ادامه داد: رسانه باید به نمایندگی از مردم مطالبه گر باشد اما مطالبه گری غیر از تضعیف کردن یک نهاد و یا یک مسئول است و به هیچ عنوان مورد قبول نیست.
امام جمعه قشم تصریح کرد: رسانه ای مطلوب است که به عنوان واسطه بین مردم و مسئولان، مشکلات و درخواست های مردم را به مسئولان و خدمات و دستاوردهای مسئولان را به مردم اطلاع دهند.
وی اظهار کرد: رسانه ها باید مشکلات و نیازهای مردم را مسئولان برسانند اما نباید در قالب جانبداری از مطالبات مردم، مسئولان را تضعیف کنند.
جوکار انصاف، اعتدال و میانه روی در امور را از مهمترین خصیصه های اخلاق خبرنگاری برشمرد و افزود: یک خبرنگار باید سواد و اخلاق رسانه ای را به صورت برابر در خود پرورش دهد.
وی به وجود دیدگاه های مختلف سیاسی و مذهبی در شهرستان قشم اشاره و اذعان کرد: رسانه ها باید در مسائل سیاسی و مذهبی جامعیت و کل جامعه را در نظر بگیرند و هیچ مذهب و گروه یا قومی از جامعه را نباید نادیده انگاشت.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
انتشار: حسین آزادمنجیری
7500

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید