خبر فوری

رسانه‌ها نقش تأثیرگذاری در انتقال پیام عاشورا دارند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام نجف نجفی روحانی در دیدار اعضای ستاد خبری کمیته فرهنگی اربعین ضمن قدردانی از زحمات این ستاد و مهم شمردن کار رسانه و اطلاع‌رسانی، گفت: رسانه منبری است که مخاطبان فراوانی دارد و می‌تواند پیام عاشورا و اربعین را به جهانیان برساند.

وی اظهار کرد: هر چه پیام عاشورا دقیق و با محتوای صحیح به تعداد بیشتری از مخاطبان منتقل شود، اجر و پاداش نیز بیشتر می‌شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای در فضای مجازی، افزود: رسالت رسانه‌ها و خبرنگاران مسلمان در جهان کنونی بسیار خطیر و سنگین است و ما باید در این جنگ با مجهز شدن به ابزار روز تلاش کنیم تا پیروز شویم.

وی به اهمیت جنگ رسانه‌ای اشاره و در مقایسه آن با جنگ نظامی، خاطرنشان کرد: در هر جنگ نظامی نیز قبل از کار عملیاتی، رسانه‌ها زمینه‌سازی می‌کنند و در بعد روانی روی افراد کار کرده و سعی می‌کنند روحیه طرف مقابل را تضعیف و روحیه نظامیان خود را تقویت کنند.

حجت‌الاسلام نجفی روحانی با بیان نقش رسانه‌ها در پیام‌رسانی، افزود: حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا باصلابت تمام و سخنان قاطع و مستدل حتی دشمن را تحت تأثیر قرارداد و با ورود به شام،  پس از چند روز فضای عمومی عوض شد به‌گونه‌ای که نتیجه آن قیام‌هایی مانند، قیام مختار بود.

در این دیدار مسئول ستاد خبری کمیته فرهنگی آموزشی اربعین از فعالیت‌های رسانه‌ای برای پوشش برنامه‌های این کمیته و مراسم اربعین گزارشی ارائه کرد و عملکرد خبرنگاران را نسبت به سال‌های قبل باکیفیت‌تر ارزیابی کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید