نماینده مجلس: ستاد معین جزیره هرمز تشکیل می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، حسین هاشمی تختی روز جمعه در نشست با مسئولان استان هرمزگان و شهرستان قشم در جزیره هرمز افزود: همچنین باید یک ستاد معین جزیره هرمز در مرکز استان هرمزگان تشکیل شود تا با احصاء مشکلات و موانع به تقسیم کار بپردازد و طرح های لازم را برای تصویب در سطح استان تهیه و پیگیری کند.
وی به ظرفیت گردشگری جزیره هرمز اشاره و تصریح کرد: باید بر اساس پژوهشهای انجام شده در زمینه گردشگری این جزیره برنامه پیشرفت تدوین و مصوب شود تا صنعت گردشگری جزیره شکوفا شود.
فرماندار شهرستان قشم نیز در این جلسه گفت: به علت از بین رفتن بازارچه های مرزی خودبه خود کارت پیله وری ملوانان نیز باطل می شود که باید با احیاء این بازارچه ها دوباره این امکان برای ملوانان فراهم شود.
علیرضا نصری افزود: در همین راستا دوره های توجیهی برای ملوانان برگزار می شود و طبق آن هر ملوان می تواند 100 میلیون ریال کالا به همراه خود وارد کند.
وی ادامه داد: در بحث تعاون نیز مردم می توانند هم اکنون به سامانه مربوط مراجعه و پس از نام نویسی، تعاونی خود را فعال کنند.
فرماندار قشم تصریح کرد: رونق گردشگری در جزیره هرمز به امکانات مختلفی از قبیل اقامت، تردد دریایی، گردش در آب نیاز دارد که در این راستا باید آژانس های مسافرتی، هتل ها و مانند آن در قشم ایجاد شود.
وی گفت: تقویت تعاونی ها، فعالسازی کاشانه-مهمان ها، تأمین زیر ساخت های شهری برای جذب گردشگران و ارائه آموزش های لازم به بومیان برای استفاده حداکثری از منابع طبیعی ویژه این جزیره مسیرهای مختلف برای رفع مشکل بیکاری اهالی جزیره هرمز است.
جزیره هرمز به مساحت ۴۲ کیلومتر مربع و با جمعیت بالغ بر پنج هزار نفر در ورودی خلیج فارس و در ۸ کیلومتری بندر عباس واقع شده است.
انتشار: حسین آزادمنجیری
7500

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید