خبر فوری

فرماندار: انتخاب سرپرست جدید شهرداری میناب قانونی بوده است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا ، درنشست اخیر شورای شهر میناب با شش رای سجاد سلطانی به عنوان شهردار جدید معرفی ولی تا طی شدن فرآیند قانونی مرتضی میرجلیلی به عنوان سرپرست شهرداری میناب مشغول بکار شد.
ابوذرمهدی نخعی روز جمعه درجمع خبرنگاران پیرامون استضاح وبرکناری شهردار میناب اظهار داشت: در شورای سلامی شهرها و شهرداری بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رابطه کاری و قانون استیضاح و برکناری شهرداران وجود دارد .
وی افزود: در باره برکناری شهردار میناب با شورای شهر و شهردار و بزرگان میناب مذاکراتی داشتیم تا در خصوص برکناری شهردار چالش و تنشی در شهر بوجود نیاید وبا استفاده ازقانون مشکلات شهرداری بتوانیم رفع کنیم .
معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب گفت : مواردی مثل انتصاب ، شیوه احراز هویت و استیضاح وعزل بر اساس قوانینی که مجلس وضع کرده پیش ‌بینی شده و قانونگذار در اختیار شورا قرار داده ولی چگونگی و نحوه استفاده از آن مهم است.
نخعی خاطر نشان کرد : شوراهای اسلامی شهر وروستا و همه مسئولان اعم از انتخابی و انتصابی باید با نگاه بلندتری به مسئولیت و وظایف خود در قبال مردم توجه کنند و رونق و توسعه هر شهر در گروی حفظ اتحاد و همدلی و ایجاد فضایی به ‌دور از تنش است.
فرماندار ویژه میناب گفت: مصوبه شورا در خصوص معرفی سرپرست شهرداری به فرمانداری ارسال شده و در حال حاضر این مصوبه فرآیند قانونی خود را سپری کرده است .
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار ایرنا ، شورای شهرمیناب درنشستی با رای موافق پنج نفر از هفت عضو شورای اسلامی شهر عباس رئیسی شهردار را استیضاح و برکنار کرد .
یکی از اعضای شورای شهر میناب گفت : این حق قانونی شورای اسلامی شهر است درهرشرایطی فردی را به عنوان شهردار انتخاب کنند .
شهرستان میناب با 300 هزار نفر در 90 کیلومتری شرق بندر عباس قرار دارد .
7194 / 6048
خبرنگار : علی نجفی ** انتشار دهند ه : خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید