خبر فوری

آغاز ساخت سد خاکی در منطقه لاورمیستان بستک

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس هوشنگ ملایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت :ساخت سد خاکی منطقه لاورمیستان شهرستان بستک آغاز شد .

وی افزود :این سد با ظرفیت آبگیری 170 هزار متر مکعب در مدت 14 ماه ساخته می شود .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت : این سد خاکی به طول 640 متر و ارتفاع تاج 8 و نیم متر از بستر رودخانه با هزینه 11 میلیارد تومان ساخته می شود .

هوشنگ ملایی افزود : با ساخت این سد آب آشامیدنی شهر بستک ، جناح و روستاهای مسیر خط انتقال با جمعیت 38 هزار نفر تامین می شود.

وی گفت :ذخیره منابع آبی براثر سیلاب در سفره های زیر زمینی و جلوگیری از هدر رفت آن و بهبود منابع آبی کشاورزی از اهداف ساخت سد در این منطقه است .

اکنون آب آشامیدنی شهرستان بستک از هزار و 500 حلقه چاه تامین می شود .

شهرستان بستک با 80 هزار نفر جمعیت در 220کیلومتری غرب بندرعباس واقع است .

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید