خبر فوری

حق پارسیان از مناطق گازی و نفتی لاوان و زاگرس جنوبی کجاست‌

به گزاش ایسنا، ‌ناصر شریفی در جمع مردم شهر دشتی شهرستان پارسیان گفت: کمتر از ۶ ماه از فعالیتم در مجلس شورای اسلامی گذشت، اما امروز توانسته‌ایم چه در سطح ملی و چه در سطح منطقه‌ای منشأ اثرات مفیدی باشیم.

شریفی، نماینده مجلس را زبان گویای مردم دانست و عنوان کرد: یک نماینده مجلس با اعتماد مردم به این منصب رسیده است، پس باید زمینه خدمتگزاری به کردم را نیز فراهم سازد و به‌نوعی زبان آن‌ها در مجلس شورای اسلامی باشد.

وی، وحدت و در کنار هم بودن را دو مقوله حیاتی برای پیشرفت جامعه دانست و افزود: در سایه وحدت و همدلی است که می‌توان برگ زرینی از پیشرفت را نشان داد و خدماتی را به جامعه ارائه کرد.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جناح‌بندی و حزب و گروه باید کنار زده و خدمت‌رسانی شود، خاطرنشان کرد: هرکس که می‌تواند به این مردم خدمت کند، وارد میدان شود و ما نیز به گرمی دست او را می‌فشاریم.

وی با بیان اینکه یک نماینده بیشتر وقتش را در حوزه انتخابیه بگذراند، مخالفم، اظهار کرد: یک نماینده بیشتر وقت خود را در باید در مرکز بگذراند تا هر روز یک وزارتخانه، سازمان و یا یک ارگان بتواند مدافع حقوق مردمش باشد.

نماینده شهرستان‌های پارسیان، بندرلنگه و بستک در مجلس‌ تصریح کرد: دولت، بعد از مسئله برجام، تعدادی هواپیمای نسل جدید خریداری کرد و نگاه وزارتخانه راه و شهرسازی این بود که این هواپیماها، به شمال، جنوب، شرق و غرب کشور اختصاص یابد که با پیگیری‌های صورت گرفته‌شده، دو فروند از این هواپیماها به نمایندگی از جنوب کشور به هرمزگان و غرب هرمزگان اختصاص یافت.

شریفی همچنین با قدردانی از سازمان‌های قانونی مردم‌نهاد در پیگیر مطالبات مردم شهرستان، گفت: اولین مطالبه از ریاست محیط‌زیست کشور این بوده که اگر صنایع انرژی بر پارسیان سلامت و امنیت روحی مردم را با خطر مواجهه می‌سازد، تعطیل شود که پاسخ ریاست محیط‌زیست کشور این بوده که ملاحظاتی باید انجام گیرد و شرکت ایمیدرو درصورتی‌که این ملاحظات را برطرف سازد، مجوز محیط‌زیست صادر خواهد شد و در غیر این صورت مجوزی صادر نمی‌شود.

وی با طرح این سؤال که حق پارسیان از محصور بودن در لاوان و زاگرس جنوبی تا به امروز چه بوده است، تصریح کرد: تعجب رئیس امور مالیاتی کشور از این است که چرا پارسیان تا به امروز ارزش‌افزوده‌ای دریافت نکرده و باید از این مناطق گازی و نفتی ارزش‌افزوده‌هایی به این شهرستان تعلق گیرد.

نماینده غرب هرمزگان در مجلس ‌به سهمیه کنکور مناطق محروم اشاره و عنوان کرد: در دفترچه کنکور سهمیه مناطق محروم شامل غرب هرمزگان نمی‌شود که با نشست‌ها و پیگیری‌های انجام گرفته‌شده، این منطقه از کشور نیز در لیست سهمیه مناطق محروم قرار گرفت.

‌شریفی‌ با بیان اینکه افق آینده غرب هرمزگان بسیار امیدوارکننده و روشن است، اظهار کرد: به‌احتمال‌قوی ریاست قوه مقننه در ابتدای آذرماه به پارسیان سفر خواهد کرد و دغدغه‌های اصلی مردم شهرستان را از نزدیک خواهد دید.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید