خبر فوری

هاشمی‌تختی: به‌دنبال اجرای کامل قانون ته‌لنجی در هرمزگان هستیم

حسین هاشمی تختی در بازدید از غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها افزود: مطبوعات هرمزگان حضور پر رنگی همچون سال گذشته داشتند و مایه فخر و مباهات است که رسانه‌های استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های استان به‌خوبی در راستای رسالت خود ایفای نقش می‌کنند، تصریح کرد: رسانه‌ها توانستند رابط خوبی بین مردم و مسئولین باشند و رسانه‌های هرمزگان هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی توسعه پیداکرده و پیشرفت خوبی داشته‌اند.

هاشمی تختی با اشاره به اینکه رسانه‌ها منتقل‌کننده نواقص، مشکلات و ظرفیت‌های استان به مسئولین هستند و نقش خوبی در مسیر توسعه هرمزگان ایفا کرده‌اند، اضافه کرد: نمی‌توان از نقش رسانه‌ها در توسعه استان عبور کرد زیرا به‌طور حتم در این مسیر نقش آن‌ها بی‌بدیل بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس در پاسخ به سؤالی در خصوص قانون ته لنجی و اجرای آن در هرمزگان، اظهار کرد: یکی از مسائلی که مطرح می‌شود و جای نگرانی دارد بحث قاچاق کالا است و اگر جلوی آن گرفته نشود به اقتصاد و تولید کشور لطمه می‌زند و تمام کشور از این موضوع ضربه می‌خورند.

وی ادامه داد: اما همان‌طور که مقام معظم رهبری صراحتاً اعلام کردند باید بین کسانی که در حد جزئی و برای امرار معاش به‌صورت کوله‌بری کالایی را جابه‌جا می‌کنند با قاچاقچیان کلان تفاوت قائل شد و نباید با کوله‌برهای مرزنشین مقابله کرد.

هاشمی تختی با اشاره به تأمین معیشت ساحل‌نشینان و جزایرنشینان مان، عنوان کرد: دولت امتیازی به‌عنوان ته لنجی به‌عنوان سهمیه‌ای برای ملوانانمان در نظر گرفته است که بتوانند از معافیت برخوردار شوند و با فروش آن به درآمد برسند.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه بازارچه‌ها و تعاونی‌های مرزنشینان در استان هرمزگان، اضافه کرد: این موارد فرصت‌هایی است که دولت برای ساحل‌نشینان و جزایر نشینان قائل شده است و مجمع نمایندگان استان یکی از مطالبات جدی‌اش تحقق این موضوع است که از طریق استاندار و ناظر گمرکات استان هرمزگان در حال پیگیری تحقق کامل آن هستیم.

هاشمی تختی در پاسخ به سوالی در خصوص حضور نیروهای هرمزگانی در سطح وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشوری، افزود: یکی از توصیه‌هایمان به دولت از بعد امنیت ملی برای تقویت و انسجام وحدت ملی و همگرایی بیشتر، استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی کل کشور است.

وی با بیان اینکه تاکنون هرمزگان سهمی در دولت نداشته است، اضافه کرد: از دولت خواسته‌ایم در این موضوع ورود کرده و حداقل در جایگاه معاون وزیر و مدیران کل بهره گرفته شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس در پایان با اشاره به اینکه در سه پست سازمانی در سطح کشور این موضوع رصد و پیگیری شده است، خاطرنشان کرد: در وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو و جهاد کشاورزی نیروهای قابل هرمزگانی وجود دارد و به وزرای مربوطه توصیه کرده‌ایم که از ظرفیت نیروهای هرمزگانی بهره گرفته شود گرچه هنوز تحقق پیدا نکرده اما مجمع نمایندگان استان پیگیر تحقق آن بوده و هست و امیدواریم که دولت ما را نا امید نکند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید