نمایش “آدم کوچولوی گرسنه” درمدارس شهری و روستایی هرمزگان اجرا شد

ناهید سلیمانی احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: در پی اجرای طرح بسته تئاتر کوچک در مدارس، نمایش سیار «آدم کوچولوی گرسنه» ازمهر96 برای بچه‌های تعدادی مدارس شهری و روستایی دور و نزدیک هرمزگان در جزیره قشم  به اجرا در آمده بود این بار نیز از سوی مربیان کتاب‌خانه‌های شماره 3 بندرعباس و مربی مسوول کتابخانه پستی در روستاهای بندرعباس در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این نمایش از مهر امسال در روستاهای سهیلی، دوربنی هلر و مدارس کودکان ناشنوا و مدارس شکوفه‌های انقلاب، نهاد کتابخانه‌ها اجرا داشتند، بیان داشت: نمایش آدم کوچولوی گرسنه در دبستان‌های روستای دهخدا، و مدارس هفت رنگو و همچنین در تعدادی از مدارس شهری قشم و کتابخانه‌ کانون پرورشی اجرا شده است.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: اجرای این نمایش از امروز دوشنبه هشتم آبان در روستاهای شهر بندرعباس توسط مربیان کانون در حال برگزاری است که دانش آموزان روستاهای گچین و مغ احمدی اولین روستاهای بندرعباس بودند که به تماشای این نمایش نشستند.

سلیمانی عنوان کرد: تا کنون بیش از 1000 نفر دانش‌آموز از این نمایش دیدن کرده‌اند و قرار است تا پایان سال تحصیلی این نمایش در روستاها ومراکز فرهنگی هنری کانون هرمزگان به نمایش درآید.

سلیمانی گفت: این نمایش با استفاده از شخصیت‌های داستانی یک کتاب به‌ صورت دستکشی طراحی و تولید شده و مربیان مراکز فرهنگی هنری و سیار کانون می‌توانند از آن برای تنوع بخشیدن به فعالیت‌ها و به‌عنوان ابزاری مناسب برای اجرای تئاتر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه این نمایش‌ها با استفاده از شخصیت‌های داستانی یک کتاب به صورت دستکشی طراحی و تولید شده است، ادامه داد: نمایش عروسکی آدم کوچولوی گرسنه که با تکنیک عروسک‌های دستکشی ساخته شده است، قابلیت اجرا در فضاهای باز و حتی مینی‌بوس و خودروهای کوچک را نیز دارد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از تسنیم،«تئاتر کوچک» ابزاری نمایشی است که به همت اداره کل سینما و تئاتر کانون و با همکاری اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تئاتر را به روستاهای دور می‌برد. این نمایش اقتباس از داستانی به همین نام، نوشته پیر دلی ترجمه کلر ژوبرت است و داستان پسرکی است که صبح وقتی از خواب بیدار می‌شود خیلی گرسنه است اما هرچه در خانه جستجو می‌کند چیزی برای خوردن پیدا نمی‌کند، برای همین نزد نانوا می‌رود اما نانوا به او می‌گوید …..

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید