خبر فوری

امام روحیه ای مقاومت جویانه داشت/ هنوز امام واقعی را نمی‌شناسیم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، حمیدرضا نقاشیان سرتیم حفاظت حضرت امام خمینی(ره) در حاشیه بازید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و با حضور در غرفه خبرگزاری مهر، با اشاره به شخصیت حضرت امام(ره) اظهار کرد: در فضای جنگ وقتی به ما خبر رسید که هواپیماهای صدام فرودگاه را بمباران کرده اند، عده‌ای با سراسیمگی و حالت متشنّجی این خبر را به امام (ره) منتقل کردند. امام (ره) در پاسخ به این ها فرمودند «حالا یک نفر آمده و سنگی انداخته و رفته.» امام(ره) با چنین موضوع مهمی، اینقدر ساده برخورد می‌کردند و همگان می‌دیدند که می‌شود به موضوع از زاویه دیگری هم نگاه کرد.  

وی درباره روحیه مقاومت جویانه امام(ره) تصریح کرد: موضع امام(ره) از ابتدا، موضع مقاومت در برابر جریان استکبار و جریان فکری انحراف بود. فکر می‌کنم اگر حضرت امام (ره) امروز هم حضور داشتند، شدیداً از فضای مقاومت حمایت می‌کردند و در این فضا کم نمی‌گذاشتند.

نقاشیان در این باره اضافه کرد: حضرت امام (ره) نسبت به کسانی که فکر می‌کنند باید به گونه‌ای با غرب کنار آمد، برخورد می‌کردند. محال است که غرب حتی یک درصد ما را تحمل کند و بگذارد که ما در فضای اسلامی باقی بمانیم.

وی تاکید کرد: غربی‌ها معتقدند که نظام جمهوری اسلامی باید تغییر کند اما روی‌شان نمی‌شود که این را به طور علنی اعلام کنند. اروپایی‌ها از طرف دیگر می‌گویند که ما این مسئله را با استحاله حل می‌کنیم. اگر حضرت امام(ره) امروز حضور داشتند، در همان مسیری که امروز مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند، حرکت می‌کردند.

سرتیم حفاظت حضرت امام(ره) گفت: شخصیت امام (ره) در ۱۴۰۰ سال گذشته بعد از ائمه (ع)، ویژه بود و ما شخصیتی مشابه امام (ره) نداریم. جریاناتی از نجف مترصد بودند که امامِ موردپسند خود را به جامعه معرفی کنند نه امامی واقعی. ما هنوز امام واقعی را نمی‌شناسیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید