هرمزبان:رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان بر نظارت بر اجرای طرح کنترل ورود دام عشایر تاکید کرد.

نظارت مستمر بر طرح کنترل ورود و خروج دام در مراتع رودان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،محسنی زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان گفت: بر اجرای طرح ورود و خروج دام عشایر به مراتع باید به صورت مداوم نظارت شود.

وی پیش بینی کرد حدود ۱۰ هزار رأس دام به مراتع شهرستان رودان در مناطق فاریاب ،رهدار ، بخش رودخانه ، زیارت ، جغین و دشت مسافر آباد وارد شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان افزود: این طرح تا نیمه آذر ماه ادامه دارد.

هدف از اجرای این طرح جلوگیری از تخریب مراتع و چرای زودرس ، سم کوب شدن مراتع ، کنترل پروانه چرا ، جلوگیری از ورود دام های بدون پروانه یا دام مازاد بر چرا است.
هرمزگان بیش از چهار میلیون هکتار مرتع دارد که سالانه حدود یک میلیون هکتار آن، به علت کوچنده بودن عشایر و دامداران ساماندهی و کنترل پروانه چرا می شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید