خبر فوری

اماکن ورزشی استان هرمزگان مستهلک و متروکه می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، یونس برهم صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن بیان مقایسه‌ای از وضعیت کنونی ورزش استان و شهرستان بندرخمیر در این سال‌ها با دهه‌های قبل اظهار داشت: بدنه اداری ادارات ورزش در سال‌های گذشته در سطح بسیار پایینی قرار داشت، اما الان در نگاهی کلی شاهد آن هستیم که در بخش اداری ادارات استان از نظر شرایط نیروی انسانی هم در بعد تخصصی و هم تعدد نفرات شرایط بهتری پیدا کرده‌اند.

وی افزود: در بخش هیئت‌های ورزشی نیز همین وضعیت را شاهد بوده‌ایم کما اینکه الان فضای مناسبی در اختیار هیئت‌ها در بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قرار دارد و این در مقایسه با زمانی که دفتر روسای هیئت‌های صندوق عقب خودروهایشان بود بسیار مطلوب‌تر است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بندرخمیر با بیان اینکه در حال حاضر سرانه ورزشی شهرستان بندرخمیر نزدیک به دو متر رسیده است، افزود: این در حالیست که سرانه ورزشی در سایر شهرستان‌های هرمزگان نیز بهبود قابل قبولی پیدا کرده است.

وی با شاراه به اینکه در حال حاضر بندرخمیر به طور رسمی چهار زمین ورزشی چمن بزرگ و 10 باب سالن ورزشی دارد یادآور شد: شهرستان بندرخمیر بیشترین سرانه فضای ورزشی در هرمزگان را دارد.

برهم اضافه کرد: ادارات شهرستانی‌ در بعد نگهداری از اماکن ورزشی بودجه‌های کم و ناچیزی را در اختیار دارند که این امر سبب می‌شود در آینده‌ای نزدیک با اماکن ورزشی مستهلک و نامناسب روبرو باشیم.

وی که نماینده ادارات شهرستانی تربیت بدنی در شورای عالی ورزش هرمزگان نیز هست، در ادامه خواستار حضور فرمانداران در نشست‌های شورای عالی ورزش استان شد و گفت: متاسفانه در برخی از شهرستان‌های استان ادارات برق و آب به طور قطع مکرر اقدام به قطع انشعابات اماکن و ادارات ورزشی می‌کنند و زمینه تحقیر حوزه ورزش را فراهم می‌کنند که در نتیجه جوانان و سایر اقشار جامعه آسیب می‌ببینند.

این مسئول تاکید کرد: ما هیچ توقع نداریم هزنیه‌های آب و برق ما را نادیده بگیرند، اما می‌گوییم با تدبیر بیشتری در این راستا رفتار کنند تا مردم نیز آسیبی نبینند.

وی تصریح کرد:‌ متاسفانه تامین هزینه اجاره موقت اماکن ورزشی برای جوانان در بسیاری از شهرستان‌ها که فقر اقتصادی حاکم بوده سخت است و نمی‌توان در برابر اجاره سالن به جوانان از آنها پول زیادی دریافت کرد.

برهم افزود: شاید در بندرعباس به دلیل شرایط اقتصادی بهتر مسئولان و مردم با این موضوع کنار آمده‌اند اما در شهرستان ادامه این رویه می‌تواند برای جامعه چالش‌زا و دسترسی به اماکن ورزشی برای برخی از اقشار جوانان را ناممکن سازد که رفع آن خواهان تدبیر ویژه از سمت مسئولان است.

وی اضافه کرد: هرمزگان در حال حاضر جایگاه خوبی در بعد برخورداری از امکانات و فضاهای ورزشی دارد اما با همه این تفاسیر وضعیت کنونی ایده‌آل و مطلوب نیست.

رئیس اداره ورزش و جوانان بندرخمیر در بخش دیگری از سخنان خود افزود:‌ مدام برای حمایت از تیم‌های ورزشی مرکز استان از صنایع ابراز توقع می‌شود و این در  حالیست که ما می‌گوییم تیم‌های غرب و شرق استان نیز در لیگ‌های کشوری حضور دارند اما کسی حرفی از حمایت از آنها نمی‌زند و این نیز باید راهکاری برایش اتخاذ شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید