خبر فوری

محافظت از دانشجویان در مقابل آسیب‌های اجتماعی ضروری است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، آئین تکریم و معارفه سرپرست سابق و جدید حراست پردیس علامه طباطبائی دانشگاه فرهنگیان بوشهر با حضور سرپرست دفتر مرکزی حراست دانشگاه فرهنگیان کشور، رئیس و سرپرست حراست دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، سرپرست پردیس بنت الهدی صدر و معاونین پردیس علامه طباطبائی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر   برگزار شد.
سرپرست دفتر مرکزی حراست دانشگاه فرهنگیان در این آئین اظهار داشت: آن چیزی که مدنیت جامعه ای را شکل می دهد و قوام می بخشد فرهنگ آن جامعه است.

سید محسن ماجدی نیا گفت: فرهنگ توسط دستگاه تعلیم و تربیت از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و در حقیقت کانال انتقال این فرهنگ نظام تعلیم و تربیت آن جامعه است و افسران این دستگاه معلمان فرهیخته ما هستند.

ماجدی نیا بیان داشت: جایگاه تعلیم و تربیت در همه جا طوری تعریف شده که اولویت نخست نظام های سیاسی است و این نشان دهنده تاثیر بسیار زیاد آن است.

وی در ادامه اضافه کرد: می بینیم که در بعد از انقلاب پس از انقلاب فرهنگی نخستین اماکنی که در آموزش عالی بازگشایی می شوند مراکز تربیت معلم هستند و مسئولان به اهمیت آن توجه داشتند.

ماجدی نیا تصریح کرد: نظام های سیاسی در اولویت نخست نظام تعلیم و تربیت خود را مطابق اعتقادات و ایدئولوژی خود شکل می دهند و از همین رو نظام تعلیم و تربیت بسیار تاثیرگذار و انکارناپذیر است.

وی عنوان کرد: بنابراین باید توجه کنیم که این دستگاه تعلیم و تربیت سالم بماند؛ چرا که همه نظام های آموزشی در معرض آسیب هستند.

ماجدی نیا متذکر شد: برای پیشگیری از این آسیب ها باید سیستم ایمنی ایجاد کنیم و ایمنی شوخی بردار نیست و بحث ما در اینجا امنیتی نبوده و بحث ایمنی است.

سرپرست دفتر مرکزی حراست دانشگاه فرهنگیان گفت: باید مراقب باشیم و ایمنی ایجاد کنیم که دانشجوی ما به آسیب های اجتماعی دچار نشود و از همین رو باید به اهمیت این مهم توجه لازم صورت گیرد.

دبیر کارگروه ارتقاء نظام سلامت اداری دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه حراست بازوی مدیر دانشگاه است، در راستای حمایت از فعالیت های پیشگیرانه حراست به منظور ارتقاء نظام سلامت اداری از زحمات دکتر اکبر مولایی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.

سرپرست دفتر مرکزی حراست و دبیر کارگروه ارتقاء نظام سلامت اداری دانشگاه فرهنگیان گفت: باید حراست را به عنوان بازوی مدیر، همکاران و دانشگاه داشته باشیم تا بتواند در چارچوب وظایف محوله ایفای نقش کرده و در پیشبرد امور دانشگاه کمک کند.  

ماجدی نیا با بیان اینکه وظیفه حراست پیشگیری است، گفت: حراست در دانشگاه دارای چندین نقش است و نباید ما نقش خود را کوچک بگیریم و در همین راستا باید وقت بیشتری برای انجام مطلوب این نقش ها بگذاریم.

ماجدی نیا تصریح کرد: در همین راستا حراست نقش پدرانه برای دانشجویان، برای همکاران و اساتید نقش همکاری دارد که تا آنجا که می تواند مشکلات آنها را رفع کند و نقش پشتیبان برای رئیس دارد.

وی خاطرنشان ساخت: از پیگیری‌های رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در زمینه حراست دانشگاه و توجه وی به این موضوع تقدیر و تشکر می کنم.

دبیر کارگروه ارتقاء نظام سلامت اداری دانشگاه فرهنگیان گفت: در راستای حمایت از فعالیت های پیشگیرانه حراست به منظور ارتقاء نظام سلامت اداری ما امروز از زحمات دکتر اکبر مولایی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تقدیر کرده و در همین زمینه لوح سپاسی به وی اهدا شد.

در پایان این آئین از زحمات و تلاش های ابراهیم زنده بودی مسئول سابق حراست پردیس علامه طباطبایی تقدیر و علیرضا ذبیحی به عنوان مسئول جدید حراست پردیس علامه طباطبائی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر معارفه شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید