خبر فوری

مناطق عشایری دارای ظرفیت گردشگری هستند

 امیر خسروانی مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ در بازدید از پروژه بزرگ کانون توسعه سگر که از پروژه های سفر پرخیر وبرکت مقام معظم رهبری به استان است  گفت:عشایر بخش مهمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و نیازمند ارائه خدمات  هستند.

 علی اشرف آزادی مدیر کل امور عشایر استان  کرمانشاه نیز پروژه اسکان عشایر سگر شامل احداث 10 کیلومتر راه شنی درجه 2، راه‌اندازی سایت های اسکان عشایر، بهسازی چشمه‌ها، احداث سه استخر ذخیره آب برای آبیاری باغات منطقه و دامپروری و پرورش آبزیان سردآبی مورد ارزیابی قرار داد.
مناطق عشایری دارای ظرفیت  گردشگری هستند
 امیر خسروانی مدیر کل دفتر امورروستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از اجرای این چنین پروژه ها برای بهره مندی عشایر گفت عشایر بخش مهمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و نیازمند ارائه خدمات میباشند.

وی  پیرامون برنامه اسکان داوطلبانه عشایر گفت: اسکان عشایر از سیاست‌های عمومی دولت است و مکان‌های در نظر گرفته شده باید ظرفیت مناسبی به لحاظ شرایط دامپروری و کشاورزی داشته باشند تا زمینه اشتغال پایدار عشایر را فراهم نمایند.

خسروانی پس از بازدید از تمامی نقاط مختلف کانون توسعه سگر گفت :منطقه عشایری (سگر ) از پتانسیل ها و ظرفیت های بسیاری در زمینه های دامپروری ، باغداری ، کشاورزی ، پرورش آبزیان و زنبورداری برخوردار میباشد و در صورت فراهم نمودن زیرساختهای لازم با توجه به جذابیتهای زندگی عشایری میتوان این کانون را به عنوان یکی از قطبهای گردشگری برای توسعه صنعت گردشگری معرفی نمود .
مناطق عشایری دارای ظرفیت  گردشگری هستند
وی با اشاره به اینکه عشایر یک قشر تولید کننده هستند، افزود: این بخش از جامعه نیازمند خدمات فرهنگی، آموزشی و بهداشتی بسیار بیشتری هستند و مسئولین مربوطه نیز از برنامه‌های ارائه شده در این زمینه حمایت می‌کنندو در صدد این هستیم که بخشی از درآمد مالیات بر ارزش افزوده که از اعتبارات ماده 6 برنامه ششم توسعه می باشد را با لحاظ نمودن نسبت جمعیتی به بخش عشایری اختصاص دهیم تا انشااله شاهد افزایش شاخصهای توسعه در مناطق عشایری باشیم.

 آزادی مدیرکل امورعشایر استان نیز  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ با اشاره به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه گفت: ۲۰ مهرماه یادآور حماسه و خاطرات فراموش ناشدنیست که تمام قشرهای مختلف استان در استقبال از مقام معظم رهبری خلق نمودند و باردیگر ثابت کردند که پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه هستند و خواهند بود.

وی با اشاره به برکات معنوی سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه ، بر پروژه های مصوب سفر و تاثیر بسزای آن در شکوفایی وتوسعه استان تاکید نمود و ضمن اشاره به پروژه کانون توسعه سگر شهرستان دالاهو که از مصوبات سفر پربرکت مقام معظم رهبری در مناطق عشایری است ، اجرای این مصوبات را در مناطق عشایری سبب بهرمندی این قشر از شاخصهای توسعه، رفع محرومیتها،رونق اقتصادی ، اشتغال پایدار و افزایش تولید دانست.و اظهار امیدواری کرد که به همت مسئولین ذیربط هرچه سریعتر این پروژه به بهره برداری برسد و شاهد افزایش تولیدات عشایر در منطقه باشیم.
مناطق عشایری دارای ظرفیت  گردشگری هستند
کانون توسعه سگر در فاصله 28 کیلومتری شهرستان دالاهو و110کیلومتری کرمانشاه واقع شده است. این کانون با هدف ساماندهي و اسكان داوطلبانه عشاير منطقه و ارتقای شاخص های توسعه و رفاه ا ایجاد شده است و با مساحت 2616 هکتار، بیش از 45 خانوارعشایر و 12000راس دام را در فازاول وحدودا یکصد خانوار را در فازهای بعدی تحت پوشش قرار می دهد.

از نتایج اجرای این پروژه می توان به ارتقای شاخص هاي توسعه انساني از قبیل آموزش ،بهداشت، سوخت ‌رساني، راه مناسب، آب شرب، برق و افزایش درآمد و رفاه خانوارهای عشایر اشاره نمود.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید