خبر فوری

نخستین آمبولانس دریایی کلاس B کشور در قشم راه‌اندازی می‌شود

‌بهزادی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ بیان کرد: این آمبولانس دریایی با هدف حمل سریع و مطمئن بیماران اورژانسی از جزایر قشم (قشم، هنگام، لارک، هرمز) به مراکز درمانی استان و رفع نیازهای پزشکی در حین انتقال بیمار خصوصاً در زمان اوج ورود و خروج گردشگر به جزیره قشم خبر داد.

وی با بیان اینکه این آمبولانس دارای دو تخت ICU و دو تخت کمکی برای انتقال بیماران است، اضافه کرد: دستگاه‌هایی از قبیل ونتیلاتور، دی سی شوک، پمپ تزریق، ساکشن و مانیتورینگ و سایر تجهیزات موردنیاز پزشکی در این آمبولانس مهیا شده است.

رئیس شبکه بهداشت قشم بابیان اینکه این شناور می‌تواند با سرعت 35 گره دریایی (حدود 65 کیلومتر در ساعت) حرکت کند، افزود: با سرعت و ایمنی این شناور، مشکلات تردد و ایمنی بیمار نیز حفظ خواهد شد.

وی با تأکید بر نیاز شهرستان بر وجود یک آمبولانس دریایی مجهز، تأکید کرد: با توجه به جزیره‌ای بودن قشم، در برخی از روزهای سال به دلیل نامناسب بودن هوا، امکان تردد بالگرد هم میسر نیست و وجود چنین آمبولانس دریایی در منطقه به‌خوبی احساس می‌شد.

بهزادی با تشکر از کمک 750 هزار دلاری خیر قشمی، بیان کرد: کمک به ارتقای سلامت و  روند بهبودی و همچنین نجات جان بیماران، مقوله‌ای است که کمتر بدان توجه شده و امیدواریم با این حرکت، موج جدیدی از مشارکت خیرین در زمینه بهبود شاخص‌های سلامت در قشم رقم بخورد.

وی ادامه داد: با جذب جراح مغز و اعصاب در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم، از نیاز به اعزام بیماران به بندرعباس و استان‌های دیگر کاسته شده؛ ولی همچنان نیازهای قشم به‌عنوان قطب گردشگری و همچنین گستره جزایر شهرستان قشم، نیاز به وجود این آمبولانس دریایی را ایجاد می‌کرد.

بهزادی در پایان گفت: خرید تجهیزات این آمبولانس به ارزش سه میلیارد و 730 میلیون ریال با استفاده از اعتبارات شبکه بهداشت و درمان قشم انجام‌ شده است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید