خبر فوری

فرماندار: معیشت و اشتغال مهمترین دغدغه زنان سرپرست خانوار در رودان است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، احمد محمودی شامگاه شنبه در نشست کارگروه بانوان رودان با اشاره به این که مردم با مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری مواجه هستند، بر تلاش مضاعف مسئولان در راستای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در این شهرستان تاکید کرد.
وی با اشاره به سیاست های دولت در حوزه اقتصاد و اشتغال، اعطای تسهیلات برای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار را از جمله اقدام های مهم دولت در راستای ایجاد و توسعه اشتغال، بهبود معیشت مردم، رشد و رونق اقتصادی عنوان کرد.
محمودی ضمن اشاره به ظرفیت های مهم و طلایی رودان در بخش های صنعتی، کشاورزی و گردشگری، کسب و کارهای خانگی را راهبردی برای ایجاد اشتغال و درآمد و فرصتی برای خودکفا شدن افراد برشمرد.
این مسئول اظهار داشت: حمایت از کسب و کارهای خانگی مبتنی بر ظرفیت های بومی و محلی راهکاری است که علاوه بر رشد و رونق تولید و اشتغالزایی برای افراد، پیامدهای مثبت اجتماعی به همراه دارد و موجب کاهش آسیب‌ ها و ناهنجاری‌ های مختلف در جامعه خواهد شد.
محمودی در ادامه شناسایی مسائل و مشکلات زنان در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و تلاش برای حل نارسایی ها و توانمند سازی بانوان را یکی از مهم ترین وظایف کارگروه بانوان برشمرد و بر لزوم ایجاد و تقویت بسترها و زمینه های لازم جهت رشد و گسترش فعالیت، حضور و مشارکت بانوان در عرصه های مختلف تاکید کرد.
توجه ویژه به ورزش بانوان شهرستان از دیگر مواردی بود که فرماندار رودان در نشست این کارگروه به آن اشاره کرد و گفت: غفلت از ورزش بانوان خسارت های سنگین و جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل می کند.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196/7408
خبرنگار: طیبه رحیمی * انتشار: محمد جهانگیریان

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید