خبر فوری

پرسه مرگ بر روی پل حادثه خیز هشتبندی/ رودخانه ای در میان وعده ها

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، گروه استانها، منطقه هشتبندی شهرستان میناب در سال های اخیر به واسطه وجود اراضی حاصل خیز کشاورزی با رشد و توسعه چشمگیر جمعیتی و جذب بیکاران جنوب کرمان و شرق هرمزگان همراه بوده است این رشد چشمگیر جمعیت به دلیل عدم توسعه زیرساخت های مهم منطقه مشکلات متعددی را برای مردم به وجود آورده است.

البته در چهارسال اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه احداث راههای اصلی و روستایی و آبرسانی صورت پذیرفته است، ولی با وجود این اقدامات مناسب محرومیت ها و نارسایی های متعددی در حوزه های مختلف در این منطقه به چشم می خورد.

یکی از درخواست های دیرینه مردم منطقه هشتبندی از مسئولان تعریض و بهسازی پل حادثه خیز و کم عرض این منطقه در مسیر ارتباطی هشتبندی به میناب در محدوده روستای هشتبندی دو و در ۵۰۰ متری دسترسی به شهر هشتبندی است که هر ساله در فصل برداشت محصولات کشاورزی و بارندگی های فصلی مسائل و مشکلات متعددی را برای مردم این منطقه ایجاد می کند.

علی کمالی، رئیس شورای اسلامی هشتبندی دو در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پل حادثه خیز هشتبندی گفت: پل حادثه خیز و کم عرض هشتبندی در محدوده روستای هشتبندی دو از توابع بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب در اوایل دهه هفتاد به همت جهاد سازندگی در مسیر دسترسی جاده ارتباطی هشتبندی به میناب با مشخصات راه روستایی احداث شده است.

وی افزود: با توسعه منطقه هشتبندی این پل حادثه خیز و کم عرض دیگر جوابگوی ترددهای سنگین و همچنین بارندگی های سیل آسا نیست و این پل حادثه خیز هر ساله به ویژه در فصل بارندگی و برداشت محصولات کشاورزی مسائل و مشکلات متعددی را برای مردم منطقه ایجاد می کند.

کمالی تصریح کرد: پل حادثه خیز هشتبندی در محل ورودی دسترسی به دو میدان بزرگ عرضه و فروش محصولات کشاورزی در منطقه و همچنین در مسیر دسترسی به مرکز شهرستان میناب و مرکز بهداشتی درمانی منطقه قرار دارد و در فصل برداشت و فروش محصولات کشاورزی ترافیک های سنگینی را ایجاد می کند که با نارضایتی گسترده مردم منطقه همراه است و تعریض این پل حادثه خیز به یک دغدغه عمومی تبدیل شده است.

رئیس شورای اسلامی هشتبندی دو گفت: پل کم عرض و حادثه خیز هشتبندی هر ساله در ایام طغیان رودخانه های فصلی باعث ورود آب به منازل و اراضی کشاورزی مردم می شود که با خسارت های بسیاری همراه است.

کمالی در خصوص پیگیری ها برای تعریض و بهسازی این پل افزود: بیش از شش سال است که شورای اسلامی و دهیاری روستا مکاتبات و پیگیری های متعددی از طریق بخشداری، فرمانداری، استانداری، راه و شهرسازی و نمایندگان مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برای تعریض و بهسازی این پل حادثه خیز در دولت های نهم، دهم و یازدهم انجام شده که تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است و مردم از این وضعیت مستاصل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: استانداران مختلف هرمزگان و نمایندگان مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بازدید های متعددی از این پل حادثه خیز داشته و قول های برای پیگیری تعریض و بهسازی آن داده اند که تاکنون بی نتیجه مانده است.

رئیس شورای اسلامی هشتبندی دو افزود: مدیران کل راه و شهرسازی استان در دولت های دهم و یازدهم و مدیر کل فعلی راه و شهرسازی استان در پی مکاتبات و پیگیری ها متعدد  شورای اسلامی که حتی از این پل حادثه خیز بازدید داشته اند قول تعریض و بهسازی آن را داده اند ولی تاکنون متاسفانه این وعده ها عملی نشده است.

وی اظهارداشت: غلامحسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی فعلی استان در آخرین بازدید از این پل قول تعریض و بهسازی آن را داد که بعد از مدتی بیان داشتند به دلیل تفکیک حوزه راهداری از راه و شهرسازی استان موضوع تعریض و بهسازی این پل از دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان خارج شده است و در حوزه وظایف اداره کل راه و شهرسازی دیگر نیست و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان متولی تعریض و بهسازی این پروژه هستند.

کمالی تصریح کرد: پیگیری ها از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای تعریض و بهسازی این پل نیز تاکنون بی نتیجه بوده است.

رئیس شورای اسلامی هشتبندی دو گفت: با توجه به در پیش بودن بارش ها در فصل های پائیز و زمستان و همچنین فصل برداشت محصولات کشاورزی در هشتبندی، نگرانی مردم از این پل حادثه خیز دو چندان شده است و نیاز مبرم است که استانداری هرمزگان به ویژه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تعریض و بهسازی این پل را در دستور کار خود قرار دهند زیرا با نزدیک شدن به فصل برداشت محصولات کشاورزی و بارندگی قطعاً با مشکلات متعددی مردم منطقه رو بروخواهند شد که نیازمند چاره اندیشی و مساعدت مسئولان استانی و شهرستانی برای رفع آن است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید