خبر فوری

هرمزگان استانی با ظرفیت های طلایی در اشتغال و سرمایه گذاری

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، وجود 14 جزیره اقتصادی و سواحل، بویژه ساحل مکران در جاسک، دسترسی به شبکه های چهار گانه حمل ونقل (هوایی، زمینی، ریلی و دریایی)، دسترسی به آبهای آزاد و دور، داشتن مناطق ویژه اقتصادی و بندرهای آزاد، پالایشگاه های نفت و میعانات گازی، کارخانه های سیمان، آلومینیوم، فولاد، وجود بندر شهید رجایی و شهید باهنر و گمرک ها و داشتن بیش از 900 کیلومتر نوار ساحلی از ظرفیت های طلایی استان هرمزگان است که می توان با استفاده از این ظرفیت ها گامی مهم در تحول اقتصادی و توسعه اشتغال در استان و کشور برداشت.
وجود 22 بندر صیادی و ظرفیت پرورش آبزیان، صید سالانه 240 هزار تن انواع آبزی، 163 هزار هکتار زمین های کشاورزی قابل کشت، وجود 13 شهرک، 7 ناحیه و 445 واحد صنعتی، داشتن 315 معدن فعال، یکهزار و 680 اثر تاریخی، طبیعی و ظرفیت های گردشگری و وجود بیش از 13 منطقه حفاظت شده محیط زیست از دیگر ظرفیت های مهم این استان پهناور جنوبی است که می توان از آن برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بهره جست.
سهمیه اشتغال امسال در هرمزگان ایجاد 14 هزار فرصت شغلی است که کارشناسان اشتغال و کاریابی استان می توانند با استفاده از ظرفیت های یاد شده این میزان شغل و حتی بیشتر از آن را ، با ایجاد مشاغل خانگی، کسب و کارهای خُرد و کوچک و خود اشتغالی در بخش های صنایع و معادن، ساختمان سازی، کشاورزی، شیلات، بانوان، خدمات و صنایع دستی فراهم کنند.
تاکید رهبر فرزانه انقلاب نیز در پیام نوروزی خود بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی بود که بیان داشتند آنچه در مساله اقتصاد مهم و اصل است، مساله تولید داخلی، ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و مساله تحرک و رونق اقتصادی و مقابله با رکود است که در این راستا دولت تدبیر و امید همواره ایجاد اشتغل، رفع بیکاری و رونق تولید را در اولویت کاری خود قرار داده و استان ها را موظف به اجرای تعهدات خود در سهمیه اشتغال کرده است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز بارها در سخنان خود و خطبه های نماز جمعه بر ایجاد اشتغال و کار تاکید داشتند و فرمودند که کار تنها پشت میز نشینی نیست بلکه هر شغلی که جامعه به آن نیاز داشته باشد از رفتگری تا کشاورزی، دامداری و صنایع دستی و سایر شغل ها مقدس است و باید در راستای اصلاح فرهنگ کار تلاش کنیم.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی به ظرفیت دریا اشاره کردند که کشورهایی که مختصری از دریا را دارند از این نعمت خدادادی بهترین استفاده را می کنند و کشور ما 2 هزار و 100 کیومتر ساحل دریایی دارد که یک هزار و 500 کیلومتر مربوط به استان هرمزگان است با با داشتن نعمت دریا، هیچ سرمایه گذاری بی پاسخ نیست و در این زمینه همه مسئولان باید از این نعمت برای رفع مشکل بیکاری منطقه استفاده نمایند.
پیامبر اکرم (ص) و بزرگان دین نیز همواره بر کسب در آمد حلال و احترام به کار و کارگر زیاد سفارش کردند و پیامبر(ص) فرموند که عبادت 10 جز دارد که 9 جز آن کسب درآمد حلال است و ایشان بر دست کارگر بوسه می زد که این خود سند افتخاری برای اسلام و کل بشر است که عمل به این امر مسئولیت مدیران و کارشناسان متولی کار و اشتغال را سنگین تر می کند.

** 14 هزار شغل در هرمزگان ایجاد می شود
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: بر اساس اشتغال فرا گیر، آمار اشتغال از محل سهمیه اعتبارات تخصیصی برای استان تعهد بیش از 14 هزار شغل است که این اداره کل علاوه بر این برای ایجاد 35 هزار فرصت شغلی در کارگروه اشتغال استان تعهد داده است.
محمد علی سلیمی در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از طرح ها اشتغالزایی مشاغل خانگی، خود اشتغالی و کسب و کارهای خرد است که امسال 137 میلیارد تومان اعتبار کم بهره برای این منظور در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است.
وی بیان داشت: از این میزان اعتبار 16 میلیارد تومان مربوط به مشاغل خانگی در هرمزگان است که این تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به متقاضیان پرداخت می شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار کرد: مزیت های نسبی اشتغال در طرحی با عنوان «طرح تکاپو» مورد توجه قرار گرفته و با تخصیص اعتباری افزون بر 534 میلیارد تومان در استان های مختلف اجرا خواهد شد به عنوان مثال در استان هرمزگان به صنایع، کارگاه ها و واحدهایی که بتوانند بیشترین شغل ایجاد کنند، تسهیلات یارانه دار ارائه می شود.
سلیمی یاد آورشد: به صورت نسبی 20 هزار فرصت شغلی در «سامانه رصد» ثبت شده است که تقریبا یک چهارم آن مشاغل خانگی است.

** 57 هزار نفر در هرمزگان بیکار هستند
سلیمی در ادامه یادآور شد: 536 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 394 هزار نفری هرمزگان را جمعیت فعال تشکیل می دهند که از این تعداد 478 هزار نفر شاغل و 57 هزار نفر بیکار هستند که نشان می دهد بیکاری استان حدود 10 و هفت دهم درصد است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان داشت: تاکنون در سامانه کار ورزی نزدیک به 6 هزار نفر ثبت نام کردند که انتظار می رود از محل اجرای این طرح حدود چهار هزار نفر به بازار کار معرفی شوند.
وی اظهار کرد: طرح کارورزی در سال گذشته در هفت استان کشور از جمله هرمزگان به صورت آزمایشی انجام شد که 80 درصد کارورزان جذب بازار کار شدند.

*تعاونی های هرمزگان زمینه اشتغال 69 هزار نفر را فراهم کرده اند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان هم چنین گفت: 2 هزار و 906 تعاونی در بخش های خدمات، کشاورزی، بانوان و صنعت و معدن با یک میلیون و 112 هزار و 371 نفر عضو در این استان فعال هستند که زمینه اشتغال 68 هزار و 995 نفر را فراهم کرده اند.
سیلمی اظهار داشت: 774 تعاونی با 9 هزار و 591 عضو در بخش خدمات، 690 تعاونی در بخش کشاورزی با هفت هزار و 792 عضو، 528 تعاونی فعال بانوان با پنج هزار و 374 نفر و تعاونی بخش صنعت و معدن با پنج هزار و 189 نفر عضو است.
وی بیان داشت: هشت هزار و 926 نفر در بخش تعاون، 6 هزار و 241 نفر در بخش کشاورزی، پنج هزار و 356 نفر در بخش صنعت و معدن و 6 هزار و 670 نفر در بخش بانوان فرصت شغلی ایجاد شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان یاد آور شد: شهرستان بندرعباس با یک هزار و 310 تعاونی با 42 هزار نفر عضو بیشترین تعداد تعاونی ها در استان را به خود اختصاص داده است.

** سقف تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی چهار برابر شد
سلیمی در ادامه گفت: سقف تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته 50 میلیون ریال بود که امسال این رقم به 200 میلیون ریال یعنی چهار برابر رسیده است.
وی یاد آورشد: افزایش سهم اعطای تسهیلات بر اساس موضوع تبصره بند 6 و هفت قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی صورت گرفته و میزان تسهیلات این بخش در کشور از یک هزار میلیارد ریال در سال 95 به هشت هزار میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.
وی گفت: متقاضیان پس از ثبت ‌نام در سامانه مشاغل خانگی و دریافت کد رهگیری و با ارائه مدارک از سوی اداره کار می توانند مجوز لازم برای تسهیلات را کسب کنند.
وی گفت: در این راستا طرح‌ ها جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ های عامل معرفی می‌ شوند که طرح های حوزه صنایع دستی و کشاورزی در اولویت قرار دارند.
سلیمی با اشاره به نقش مهم کسب و کارهای خانگی در اشتغالزایی و حمایت ویژه دولت از این بخش، گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی می توانند برای ثبت نام به سامانه WWW.mashaghelkhanegi.ir مراجعه کنند.

** مهم ترین مشکل بازار کار هرمزگان، فروش محصول های تولیدی است
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان یاد آورشد: یکی از مشکل های اصلی بازار کار کشور و استان، معضل فروش محصول های تولیدی است که به همین علت در تمام دستور العمل های اعطای وام ها بر اهلیت افراد و توانایی فروش و عرضه محصول ها تاکید شده است.
سلیمی افزود: در زمینه اشتغال و افزایش جذب بیکاران به بازار کار، فعالیت های جامعه ای در هرمزگان صورت گرفته که این امر شامل شناسایی افراد جویای، شناسایی قابلیت ها و مزیت های استانی، شناسایی بازارهای فروش و برگزاری نمایشگاه ها است.

**اشتغال افراد بومی در صنایع هرمزگان 30 درصد است
مدیر کل کار هرمزگان گفت: آمار اشتغال افراد بومی در صنایعی که در استان ایجاد شده به خصوص در غرب هرمزگان به صورت نسبی حدود 30 درصد است به عنوان مثال در شرکت نفت ستاره خلیج فارس در آخرین آزمون استخدامی تنها 20 درصد نیروی بومی جذب شده است که آمار بسیار اندکی است.
سلیمی افزود: علت جذب نشدن افراد بومی در گذشته نبود نیروی متخصص و تحصیل کرده بود، اما در حال حاضر یکی از موانع جدی نیروهای بومی حضور نیافتن مدیران بومی در راس شرکت های بزرگ، مدیریت و هیات مدیره صنایع غرب هرمزگان بویژه شرکت های دولتی است.

**رفع مشکل اشتغال افراد بومی در هرمزگان نیازمند توجه به تمام فرصت های شغلی استان است
سلیمی یاد آورشد: برای رفع مشکل اشتغال افراد بومی باید به تمام فرصت های شغلی در استان از جمله بخش صنایع، ساختمان سازی، کشاورزی و شیلات توجه کرد.
وی گفت: به عنوان مثال مجموعه افراد شاغل در صنایع غرب هرمزگان بیش از 10 درصد شاغلان استان نیست در صورتی که بیشترین تمرکز برای جذب نیروهای بومی در این صنایع وجود دارد.
این مسئول یاد آورشد: در صنعت ساختمان و فنی استان جذب نیروهای بومی بسیار کم است و نیروهای شاغل بومی در ساختمان سازی کمتر از 10 درصد است و در بخش کشاورزی نیز این بحث مطرح است.
وی گفت: وجود بیش از 10 هزار نفر تبعه خارجی به خصوص در بخش کشاورزی و صنفی در عمل بسیاری از فرصت ها را از افراد بومی گرفته است و یکی از مهم ترین کارها در بخش اشتغال نیروهای بومی تا حد زیادی برطرف می شود.

**90 درصد تولید کنندگان صنایع دستی در هرمزگان زنان هستند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان نیز گفت: صنایع دستی موجود در این استان بیشتر به صورت فصلی بوده و 90 درصد تولید کنندگان را زنان تشکیل می دهند.
محسن ضیایی در گفت و گو با ایرنا افزود: گلابتون دوزی، خوس دوزی، بادله دوزی، شک دوزی، سوزن دوزی، عبا دوزی، ملیله دوزی، چادر شب بافی، قالی بافی، سبد بافی، حصیر بافی، صنایع صدفی، سفال گری، درب و پنجره چوبی، کرچاب، خورجین، کوزه سازی و صنایع دستی دریایی و لنج سازی از مهم ترین صنایع دستی هرمزگان است.

**فعالیت 63 هزار صنعتگر هرمزگانی در 13 رشته بومی صنایع دستی
ضیایی در ادامه بیان داشت: هم اکنون در سراسر استان هرمزگان افزون بر 63 هزار صنعتگر در 13 رشته بومی صنایع دستی فعالیت دارند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اظهار کرد: در حال حاضر 12 باب خانه صنایع دستی در شهرهای این استان فعال هستند که تا پایان امسال 13 باب دیگر به این شمار اضافه می شود.
ضیایی، هدف از ایجاد خانه صنایع دستی را، ارائه خدمات برای تولید و ارتقای وضعیت صنایع دستی، کارگاه های آموزشی، فروش تولید محصول های صنایع دستی، مشاوره و ایجاد فضای لازم برای تبادل نظر تولید کنندگان و هنرمندان و امور نمایشگاهی ذکر کرد.
وی گفت: راه اندازی خانه های صنایع ستی از جمله اقدام های معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در دولت تدبیر امید است که به منظور توسعه پایدار این حوزه و افزایش فضای تعامل و ارتباط هنرمندان و صنعتگران این بخش تاسیس می شود.
این مسئول یاد آورشد: ایجاد فضایی اختصاصی برای صنایع دستی در هر استان فرصتی مناسب برای هنرمندان، هنرجویان و علاقه مندان به صنایع دستی فراهم می آورد تا آن ها بتوانند در مرکز اختصاصی حضور پیدا کنند.

**20هزار صنعت کار صنایع دستی هرمزگان در بخش پوشاک سنتی فعالیت دارند
معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان نیز گفت: 20 هزار نفر از صنعت کاران صنایع دستی فعال در بخش پوشاک سنتی استان شناسایی شده اند.
سهراب بناوند افزود: هرمزگان دارای 63 هزار صنعتگر صنایع دستی بوده که 60 درصد آنان در نقاط روستایی و 40 درصد در نقاط شهری مشغول به فعالیت هستند.

** شش کیوسک ویژه فروش محصول های صنایع دستی هرمزگان در بندرعباس نصب می شود
این مسئول اظهار کرد: برای حمایت از صنعت گران استان، 6 کیوسک ویژه فروش محصول های صنایع دستی برای افزایش درآمد فعالان این حوزه در سطح شهر بندرعباس نصب می شود.
بناوند یاد آورشد: این کیوسک ها در معبد هندوها، موزه مردم شناسی خلیج فارس، پایانه مسافر بری بندرعباس و بندر شهید حقانی شهر جانمایی شده و پس از نصب به صورت اجاره و به مبلغی مقرون به صرفه برای صنعتگران واگذار می شود.
وی ادامه داد: این طرح ابتدا به صورت آزمایشی اجرا و پس از پایان این مرحله برای نصب تعداد بیشتری از کیوسک ها در سطح شهر بندرعباس و استان برنامه ریزی می شود.

**هرمزگان 10 مرکز خلاق صنایع دستی دارد
بناوند گفت: 10 مرکز خلاق صنایع دستی با هدف اشتغال و حفظ ارزش ها و سنت های فرهنگی در شهرستان های استان ایجاد شده است.
وی یاد آورشد: در راستای اجرای طرح های اقتصاد در خرداد ماه امسال دهمین مرکز خلاق صنایع دستی استان در بخش قلعه قاضی بندرعباس راه اندازی شد که این مرکز با دارا بودن بیش از 2 هزار صنعتگر صنایع دستی در 10 رشته صنایع دستی بومی یکی از قطب‌ های مهم تولید البسه محلی در استان است.
معاون صنایع دستی هرمزگان ابراز داشت: مرکز یاد شده برای اشتغال و درآمد افزون بر 800 نفر از تولید کنندگان صنایع دستی دارای مجوز ساکن در بخش قلعه قاضی برنامه ریزی می کند.

**یک میلیون و 360 هزار دلار انواع صنایع دستی هرمزگان در سال 95 به خارج از کشور صادر شد
این مسئول خاطرنشان کرد: بیشتر محصول های صنایع دستی شامل گلیم، حصیر، سفال، شیشه، البسه محلی بوده که سال گذشته یک میلیون و 360 هزار دلار انواع صنایع دستی از گمرک بندرلنگه و بندرعباس به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایتالیا، استرالیا و ترکیه صادر شده است.
وی ادامه داد: شهرستان های بندرلنگه، میناب و سیریک از مهم ترین قطب های تولید و صادرات صنایع دستی هرمزگان محسوب می شوند.
بناوند اضافه کرد: نبود بسته بندی مناسب یکی از مهم ترین چالش های حوزه صادرات صنایع دستی هرمزگان به خارج از کشور است که در صورت رفع این چالش بازارهای بیشتری در عرصه جهانی می توان کسب کرد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان یادآور شد: اقدام های متعدد حمایتی از صنعتگران استان برای صادرات محور شدن تولید های آنان انجام شده که نتیجه مناسبی به همراه داشته است.

**نوروز امسال 2 و نیم میلیارد ریال انواع صنایع دستی هرمزگان به فروش رسید
بناوند در ادامه گفت: نوروز امسال 2 میلیارد و 500 میلیون ریال انواع صنایع دستی در هرمزگان به فروش رسید که این میزان در مقایسه با نوروز سال گذشته 57 درصد افزایش داشته است.
وی بیان داشت: 270 شرکت تعاونی تولید محصول های صنایع دستی در هرمزگان ثبت شد که از این شمار بیش از 50 شرکت فعالیت دائمی دارند و 64 هزار نفر از این راه امرار معاش می کنند.
این مسئول اضافه کرد: لباس های بومی محلی، محصول های تولیدی از صدف و دیگر آبزیان، تولیدات حصیری از برگ نخل، گلیم و گبه، تراش و حکاکی سنگ و محصول های سفالی از مهم ترین صنایع دستی هرمزگان است.

** اختصاص 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به صندوق کارآفرینی امید در هرمزگان
مدیر صندوق کارآفرینی و امید هرمزگان نیز گفت: امسال 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به صندوق کارآفرینی و امید در این استان اختصاص یافته که 50 درصد بیشتر از سال گذشته است.
یاسر پرورش در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 3 میلیارد و 446 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی برای 198 فقره در بخش‌ های مشاغل خانگی، خویش فرمایی و کارفرمایی پرداخت شده است.
وی بیان داشت: تسهیلات اشتغالزایی این صندوق بیشتر برای طرح های بوم گردی و گردشگری و رفع بیکاری در روستاها تا سقف یکصد میلیون تومان با کار مزد چهار درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
مدیر صندوق کار آفرینی و امید هرمزگان اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید در راستای برنامه‌‏ های اقتصادی دولت تدبیر و امید و اجرای منویات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص سیاست‌‏ های اقتصاد مقاومتی، کوشیده تا با ساماندهی حمایت مالی (قرض ‏الحسنه) از کسب و کارهای خُرد و کوچک بازار محور، ‌نقش مهمی در تولید ناخالص ملی و تولید اشتغال در کشور ایفا کند.
پرورش با ابزار اینکه صندوق کارآفرینی امید دارای 11 دفتر شهرستانی و یک شعبه دریافت و پرداخت در هرمزگان است، گفت: نداشتن چک‌ های برگشتی یا بدهی بانکی، نداشتن بیمه دولتی، همراه داشتن گواهی مهارت و سن زیر 60 سال از مهم ترین شرایط متقاضیان برای دریافت وام از این صندوق است.

** طرح روستای «بدون بیکار» در پنج روستای هرمزگان بزودی اجرا می شود
پرورش هم چنین با اشاره به تلاش دولت برای ایجاد اشتغال در جامعه گفت برای نخستین بار طرح روستای بدون بیکار در پنج روستای با جمعیت زیر یکهزار نفر و با نرخ بیکاری کمتر از 10 درصد در شهرستان های بندرلنگه، جاسک، بندرعباس و قشم اجرا می شود.
وی گفت: طرح یاد شده در قالب تعاونی و ایجاد خانه های صنایع دستی و گردشگی و با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اجرا می شود که گامی مهم در زمینه اشتغال جوانان و توسعه اشتغال در روستاها دارد.
مدیر صندوق کارآفرینی و امید هرمزگان اظهار کرد: روستاهای هرمزگان ظرفیت های بسیاری دارد که می توان با ارائه آموزش های لازم به روستائیان و توانمند سازی آن ها با مهار نرخ بیکاری، از مهاجرت به شهرها و پیامد های ناگوار آن جلوگیری کرد.

**بهره مندی زنان خانه دار و مشاغل آزاد هرمزگان از بیمه تامین اجتماعی
رئیس امور بیمه شدگان تامین اجتماعی استان هرمزگان نیز گفت: زنان خانه دار و همچنین مددجویان، هنرمندان و نویسندگان که در گروه مشاغل آزاد قرار دارند، از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوند.
حسین تنی در گفت و گو با ایرنا افزود: زنان خانه دار با کمتر از 18 سال سن و همچنین افرادی که گواهی رشد زیر 18 سال را از مراجع ذی صلاح دارند، می توانند بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی شوند.
وی بیان داشت: شرط استفاده از بیمه مشاغل آزاد نیز به افرادی تعلق می گیرد که کمتر از 18 سال و بیشتر 50 سال سن دارند.
رئیس امور بیمه‌ شدگان تامین اجتماعی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تا پایان مردادماه 96، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان یکهزار و 632 نفر و تعداد قالی بافان و شاغلان صنایع دستی یکهزار و 849 نفر است.
تنی اضافه کرد: در سال گذشته نیز 9 هزار و 64 نفر تحت پوشش بیمه حِرَف و مشاغل آزاد قرار گرفتند و پنج هزار 602 نیز بیمه اختیاری هستند.
وی یادآورشد: نرخ پرداخت حق بیمه‌ شدگان از 12 تا 18 درصد متغیر است.
تنی گفت: درمان، بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت و حادثه ناشی از کار از تعهدهای بیمه تامین اجتماعی است و متقاضیان می توانند برای مشاهده سابقه پرداخت حق بیمه خود به نشانی اینترنتی www.tamin.ir مراجعه کنند.
رئیس امور بیمه شدگان تامین اجتماعی هرمزگان یاد آورشد: هم اکنون بیش از 911 هزار در این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
استان هرمزگان دارای ظرفیت های بسیاری در زمینه کشاورزی، آبزی پروری، صنایع و معادن، جزایر، گردشگری، صنایع دستی و غیره دارد که استفاده از این ظرفیت ها می تواند نقش تاثیر گذاری در جهت رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار جوانان داشته باشد.
شناسایی قابلیت ها و مزیت های استان هرمزگان، شناسایی جوانان جویای کار، بکارگیری افراد دانش آموخته دانشگاه ها و افراد تحصیل کرده در محیط کار، آموزش، شناسایی بازار فروش و برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها در زمینه اشتغال و افزایش جذب بیکاران به بازار کار موثر است.
7195/7408
گزارش: رقیه غلامی زاده**محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید