خبر فوری

۱۷ نوع مدرسه مختلف در کشور داریم/ تنوع مدارس با عدالت آموزشی سازگار نیست

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در حاشیه اجلاس دوم از دوازدهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، تعدادی از اعضای این تشکل به بیان نقطه نظرات و انتقادات خود در خصوص مسائل جاری آموزش و پرورش پرداختند و مسائلی چون مبنا قرار دادن محتوای غیر اسلامی در تنظیم اسناد آموزش و پرورش، حذف برخی عناوین از کتب درسی، حذف الزامی بودن حفظ معنای آیات قرآن، اسلامی نبودن محتوای کتب درس روانشناسی، سرپرستی کسی بر دانشگاه فرهنگیان که به وجود آن اعتقاد ندارد و … مطرح شد.
محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس پس از سخنان دانش آموزان، با بیان اینکه از شنیدن مطالبات انقلابی شما به وجد آمدم، اظهار داشت: در باب استکبارستیزی اگر بصیرت عاشورایی را به خوبی در خود پرورده باشیم، هرگز به هیچ شکلی با استکبار همراه نخواهیم شد.
وی با بیان اینکه به صورت تهاجمی باید با استکبار برخورد کرد، افزود: زمانی که در کمیسیون برجام بودم ایرادات جدی در برجام دیدم اما ادراک درستی پیرامون غیر قابل اعتماد بودن امریکا در آن زمان وجود نداشت و اکنون این ادراک عمومی به وجود آمده است.
زاهدی اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش مؤثری در بسیاری از سیاست گذاری های فرهنگی کشور داشته است و 5 سال بر روی نقشه جامع علمی کشور کار شد که اجرای آن باید مطالبه شود.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه شواری عالی انقلاب فرهنگی نتوانسته است به خوبی انتظارات را جامه عمل بپوشاند، گفت: در کشور هنوز نتوانستیم بین نهادهای فرهنگی هماهنگی ایجاد کنیم.
وی در خصوص ایرادات مطرح شده در مورد سند تحول بنیادین اظهار داشت: این سند بر اساس قرآن و سنت نوشته شده است و قرار است دانش آموزان را به حیات طیبه برساند و ربطی به مبانی تربیتی غربی ندارد.
زاهدی ادامه داد: در کشور 17 نوع مدرسه مختلف وجود دارد که این تنوع با عدالت آموزشی سازگار نیست و برای اصلاح آن باید برنامه ریزی کنیم.
وی در خصوص ایراد مطرح شده در مورد سرپرستی غیر قانونی در دانشگاه فرهنگیان، گفت: ما هم به وضعیت دانشگاه فرهنگیان معترضیم و امیدواریم وزیر جدید شرایط این دانشگاه را تغییر دهد.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس بیان داشت: معلمان کشور باید در دانشگاه فرهنگیان تربیت شوند و مسئله نیروی انسانی بسیار مهم است اما آموزش و پرورش آمار دقیقی از میزان نیازش در این حوزه به مجلس ارائه نداده است.
وی سند اسلامی شدن دانشگاه را بسیار مهم دانست و عنوان داشت: این سند همچون سند تحول بنیادین یک سند تحولی است اما تاکنون اجرا نشده است و کارهای ضعیفی برای اجرای آن شروع شده است و باید اجرای آن یک مطالبه عام شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید