خبر فوری

تردد به جزیره ابوموسی باید آسان شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار ایرنا، فریدون همتی شامگاه پنجشنبه در بازدید از فرودگاه جزیره ابوموسی که به همراه مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) انجام شد، اظهار داشت: کسانی که در جزیره ابوموسی و دیگر جزایر استراتژیک استان در حال خدمت هستند، از آب‌های نیلگون خلیج فارس پاسداری و صیانت می‌کنند و موجب امنیت کشور می‌شوند.
وی با اشاره به ورود دو هواپیمای ATR جدید به هرمزگان خاطرنشان کرد:این دو هواپیما با مرکزیت بندرعباس در 10 مسیر پروازی فعالیت خواهند کرد که پرواز هواپیمای ATR به مقصد ابوموسی نیز در برنامه قرار دارد.
با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم های ظالمانه همزمان با سفر دکتر حسن روحانی اواخر سال 94 به پاریس، اولین پیش قرارداد خرید 100 فروند هواپیمای ایرباس در فرانسه بین ایرباس و ایران ایر امضا شد.
در سومین قراردادی که ایران ایر با شرکت ای. تی. آر زیر مجموعه ایرباس منعقد کرد قرار است از این شرکت 20 فروند هواپیمای 72 نفره خریداری شود که شش فروند آن خریداری شده است.
از شش فروند هواپیمای جدید خریداری شده، دو فروند به مسیرهای هوایی هرمزگان اختصاص یافت که از روز گذشته با دو پرواز به بندرلنگه و چزیره ابوموسی فعالیت خود را آغاز کردند.
شهرستان ابوموسی شامل 6 جزیره ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، فارور بزرگ، فارور کوچک و سیری بوده که در فاصله 210 کیلومتری غرب بندرعباس و در دل آب هاب نیلگون خلیج فارس قرار دارد.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار:هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *