خبر فوری

حمایت از تولید داخل نیاز به همت و حمایت تمام دستگاهها دارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، خلیل قاسمی بیان داشت:  ۹۰۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک در استان فعال هستند که بیش از ۷۰۰جواز تاسیس، در حال فعالیتند. استان به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است .

وی اظهار داشت: حدود ۲۴ هزار نفر نیروی مستقیم حوزه صنعت هستند و ۲۶ هزار نفر در جوازها ثبت شده اند که تا یکی دو سال آینده جمعیت حوزه صنعت چندین برابر خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ضمن تقدیر از زحمات بهمن غلامپور، مدیرعامل سابق شرکت شهرکهای صنعتی هرمزگان برای سید امیر امیری زاد که از بدنه شرکت شهرک های صنعتی استان است، آرزوی موفقیت کرد و افزود: هرمزگان در حوزه صنایع کوچک در ابتدای راه است.

وی تصریح کرد: در شهرستانها با وجود سرمایه بزرگ، حرکت جدی نداشته اند که امیدوارم در فضایی جدید توسعه ی استان سرعت بگیرد.

قاسمی افزود: با وجود ظرفیتهایی در شمال استان باید بتوانیم در حوزه خرما و شیرینی و شکلات و صنایع غذایی حرکت جدی داشته باشیم که با وجود خرما در آن منطقه می تواند، آنجا را به قطب خرما تبدیل نمود.

وی در پایان ضمن اشاره به ظرفیتها و پتانسیل های استان گفت: بخش زیادی از پوشاک ما به صورت قاچاق وارد می شود که نیاز است به این حوزه نگاه ویژه داشته باشیم و با به زیرساخت هایی که برای این منظور می توان ایجاد کرد به حتم تحولی در اقتصاد استان شاهد خواهیم بود.

وی افزود: بحث حمایت از تولید داخل نیاز به همت و حمایت تمام دستگاهها دارد و نیاز هست جزئی تر به این موضوع ورود کنند.

قاسمی ضمن اشاره به موضوع فوق، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: برای این منظور باید تدابیر لازم برای فرهنگ سازی استفاده از تولید داخلی در مراکز خرید و مجتمع های تجاری سطح استان دیده شود.

قاسمی تصریح کرد: اتحادیه های صنفی و اعضای صنوف با عرضه کالاهای تولید ملی در واحدهای صنفی خود میتوانند، در این امر مهم گام موثری بردارند.

رئیس کمیسیون نظارت بر اصناف استان در این باره افزود: صنوف استان با بازدید از مراکز تولیدی استان با هدف آشنایی با توانمندی درون استانی، می توانند نقش ارزنده ای در اتصال حلقه تولید و توزیع داشته باشند.

قاسمی در ادامه به تسهیلاتی اعطایی برای بازسازی و نوسازی صنوف تولیدی و خدماتی اشاره نمود و گفت: با بررسی کارشناسی انجام شده توسط اتاق اصناف، ۴۳۶ متقاضی به سازمان اعلام شد.

وی افزود: ۲۸۷ پرونده متقاضی تسهیلات بازسازی و نوسازی صنوف به کارگروه ارجاع شده که ۱۴۸ فقره آن به بانکهای عامل معرفی شدند و ۱۴۹ پرونده دیگر در دست اقدام است.

رئیس کمیسیون نظارت استان، در پایان ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب را از موارد مهم در این حوزه دانست و گفت: برای این منظور باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود که اهم آن تهیه و توزیع تراکت، در راستای شناسایی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب است که با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی بایستی این مسائل حل شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید