رهبر هنگ‌کنگ هرگونه تهدید علیه تمامیت ارضی چین را رد کرد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کری لام، رهبر هنگ‌کنگ در سخنرانی خود در جمع نمایندگان پارلمان درباره تشریح اهداف سیاسی خود گفت: ساکنان هنگ‌کنگ متعهد هستند که به هرگونه تهدید علیه تمامیت ارضی، امنیت و توسعه منافع کشورمان “نه” بگویند.

وی ادامه داد: همچنین مردم هنگ‌کنگ این وظیفه را دارند که نسل‌های آینده را به گونه‌ای تربیت کنند که حس هویت ملی در آنها ظهور پیدا کرده باشد.

این اظهارات در حالی بیان شد که در چند ماه اخیر اعتراضات علیه دولت پکن در هنگ‌کنگ افزایش یافته است.

در همین راستا چندی قبل ده‌ها هزار تن از مردم هنگ‌کنگ دست به راهپیمایی ضد “حکومت استبدادی” زده و خواستار استعفای مقام ارشد این دولت‌شهر در پی زندانی شدن فعالان جوان دموکراسی خواه شدند.

سازمان دهندگان این راهپیمایی اعتراضی اعلام کردند که 40 هزار تن در آن شرکت داشتند. جمعیت حاضر در این راهپیمایی در هنگ کنگ شعار می‌دادند: بدون دموکراسی، چگونه می‌توانیم اجرای قانون داشته باشیم؟

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید