خبر فوری

بانکها پرداخت تسهیلات را به علت بدحسابی دیگران متوقف نکنند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا نصری ظهر در کارگروه اشتغال شهرستان قشم بیان داشت: جهش و رونق خوبی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان قشم اتفاق افتاده است. علیرضا نصری به عنوان نمونه از صندوق کار آفرینی امید نام برد که در شش ماهه نخست سال جاری معادل ۹۲ درصد کل سال گذشته تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داده است.

نصری عنوان کرد: نامگذاری سال ها توسط رهبر معظم انقلاب در راستای روشن ساختن خط مش و مسیر حرکت است و قطعا اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به عنوان یک راهبرد مورد اهتمام همیشگی خواهد بود.

فرماندار قشم، از بانک ها خواست با مشاوره و راهنمایی، به سرمایه گذارانی  که برای دریافت تسهیلات در بخش تولید و اشتغال مراجعه می کنند، کمک کنند تا سرمایه و توان خود را در حوزه مورد نیاز و دارای توجیه مناسب اقتصادی هزینه کنند.

رئیس کار گروه اشتغال شهرستان قشم، خطاب به اعضای این کارگروه اظهارداشت: کمک به تولید و اشتغال را فراتر از کار اداری و در شمار وظیفه ملی تلقی کنید.

او به مشکلات اقتصادی بخش هایی از جامعه  و ناهنجاری های ناشی از آن اشاره و تصریح کرد: پرداخت تسهیلات را تنها به عنوان حساب مالی در نظر نگیرید، خیلی فعالیت های حوزه تولید و اشتغال به کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی کمک می رساند.

فرماندار شهرستان قشم در بخشی از سخنان خود به مشکلات مورد اشاره روسای بانک ها پرداخت؛ عدم وصول مطالبات بانکی یکی از مهم ترین دغدغه های فعالین بانکی بود بطوری که آن ها پرداخت تسهیلات در ازای دریافت مطالبات را به عنوان یک راهکار برون رفت از این مشکل عنوان کردند.

نصری ضمن مخالفت شدید با این راه حل بیان داشت: ما حاضریم به شما کمک کنیم و از شوراها و معتمدین محلی هم  می خواهیم به این حوزه ورود کنند. نصری، تشکیل کمیته تخصصی برای وصول مطالبات را یکی دیگر از راهکارهای کمک به بانک ها برای رسیدن به مطالباتشان ذکر کرد ولی در عین حال از آن ها خواست پرداخت تسهیلات به متقاضیان را به علت بد حسابی دیگران  متوقف نکنند.

فرماندار قشم از سرمایه گذاری در  حوزه کشت گلخانه ای با توجه  به تقاضای مناسب در  کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان یکی از فعالیت های پر سود در حوزه کشاورزی یاد کرد که علاوه بر تامین نیاز شهرستان، قابلیت پوشش تقاضای کشورهای حوزه خلیح فارس را هم دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید