خبر فوری

منبرها را به تریبون جناح های سیاسی تبدیل نکنیم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام  احمد  مروی شامگاه پنج شنبه در همایش روحانیون شهرستان ابهر، با بیان اینکه انسان ها با درک اهمیت شغل و مسئولیت خود، برای آن تلاش خواهند کرد، افزود: مهم ترین شغل و مسئولیت، شغل هدایت انسان هاست که مبنای مافوق شدن انبیاء و پیامبران نیز همین موضوع بوده است.

وی انجام کارهای بزرگ و ماندگار توسط روحانیون بزرگ را هم ناشی از درک مسئولیت آنها دانست و اظهار داشت: وظایف روحانیت به عنوان مبلغ دین، بسیار سنگین و خطیر است.

مروی تبیین درست دین و مطالعه زیاد را یکی از وظایف روحانیت عنوان کرد و گفت: برای اینکه مبنای دینی را درست بیان کنیم، باید مطالعه یکی از کارهای ثابت روزانه ما باشد.

معاون ارتباطات  حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، با تبیین شرایط مبارزه صدر اسلام تصریح کرد: دشمن پی از آنکه متوجه شد نمی تواند با جنگ سخت اسلام را شکست دهد، به جنگ نرم روی آورد، کاری که تا به امروز ادامه داشته است.

مروی با بیان اینکه دشمن با طرح مسایلی که در اسلام نیست، در صدد ضربه زدن به دین است، یاد آور شد: طرح این گونه مطالب بویژه برای نسل جوان، موجب وهن دین می شود.

معاون  ارتباطات حوزوی دفتر رهبری انتقال مطالب اصیل اسلامی به مردم را از وظایف مهم روحانیت دانست و گفت: باید در نقل احادیث و روایات نهایت دقت را داشته باشیم.

مروی با بیان اینکه بخشی از روحانیون بر اساس ذائقه مخاطبین و جلب رضایت آنها، به روایت هایی از خواب تأسی می کنند، اظهار داشت: به جای اینکه ذائقه مردم به گفته های ما مسیر بدهد ما باید ذائقه مردم را تغییر دهیم.

وی استناد به قرآن در بیان روایات و وصف ائمه اطهار را مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: ما در مقابل مطالبی که از ائمه و روایات مطرح می کنیم، پاسخگو هستیم.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، مخاطب شناسی را از دیگر وظایف روحانیون دانست و گفت: نباید بگونه ای از دین دفاع کنیم که موجب دلزدگی مردم از دین شود.

مروی شجاعت را از ویژگی های مهم روحانیت دانست و اظهار داشت: باید در مقابل اعمال و صحبت های غیر واقعی که خلاف اسلام است، ایستادگی کرد.

معاون  ارتباطات حوزوی دفتر رهبری خواستار جلوگیری از طرح مباحث جناحی و حزبی در منبرها شد و تاکید کرد: باید  مسایل سیاسی مرتبط با اسلام برای مردم تبیین شود.

مروی قیام عاشورا و غدیر خم را از نمونه های مهم سیاسی تاریخ اسلام عنوان کرد و گفت: دشمن شناسی، یک مساله مهم سیاسی و دینی می باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید