هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای تبیین دستاوردهای دفاع در جامعه است

کوروش نیک طبع عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که حماسه های سترگ دوران دفاع مقدس باید به درستی در جامعه تبیین شود، بر بیان و بازگو کردن ایثارگری‌ ها و جانفشانی ‌های فرزندان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس برای مردم بویژه نسل جوان تاکید کرد.
وی افزود: در برهه ای که دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه است، می توان با معرفی الگوهای واقعی ایثار، رشادت، شهامت و استقامت، کشور، انقلاب و نظام را در برابر توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان مصون داشت.
نیک طبع خاطر نشان کرد: با هدف احیا، ترویج و نهادینه سازی میراث و دستاوردهای عظیم دوران حماسه و دفاع، انتقال آرمان و پیام های این دوران طلایی، بیش از 50 ویژه برنامه در هفته دفاع مقدس امسال در این شهرستان برگزار می شود.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس، معرفی الگوهای واقعی ایثار و شهادت و انتقال حماسه های این دوران طلایی به آیندگان را از جمله هدف های ویژه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان رودان عنوان کرد.
نیک طبع برگزاری بیش از 50 ویژه برنامه فرهنگی، هنری، معنوی و ورزشی در گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان را گامی مهم و اثرگذار در راستای احیا و ترویج روحیه ایثار و شهادت طلبی در بین نسل امروز برشمرد.
معاون فرماندار رودان گرامیداشت هفته دفاع مقدس را پاسداشت مجاهدت و جانفشانی دلیرمردانی دانست که عاشقانه و عارفانه به ندای بنیانگذار انقلاب اسلامی لبیک گفتند و در راه پاسداری و صیانت از هویت و فرهنگ ناب و متعالی جامعه اسلامی از جان خود گذشتند.
نیک طبع با اشاره به مهمترین برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در رودان اظهار داشت: برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح در این شهرستان آغاز می شود.
وی نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری یادواره شهدا، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، تجدید میثاق با آرمان های بلند شهدای اسلام و انقلاب و تکریم و پاسداشت خانواده های معظم شاهد و ایثارگر را از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس در رودان برشمرد.
نیک طبع برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برپایی محافل انس با قرآن و اجرای برنامه های مذهبی و معنوی، تجلیل از سربازان نمونه، رزمندگان و یادگاران دوران حماسه و دفاع و اعزام تیم های پزشکی جهت ویزیت رایگان بیماران در مناطق روستایی را از دیگر برنامه های این هفته در این شهرستان عنوان کرد.
وی آشنایی نسل نوجوان و جوان انقلاب با حماسه آفرینی های دلاورمردان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس را وظیفه همگان بویژه نظام تعلیم و تربیت دانست و خاطر نشان کرد: باید تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس را غنیمت شمرد و از این فرصت برای معرفی بیش از پیش دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان بهره برداری کرد.
مردم ولایی، انقلابی و شهید پرور شهرستان رودان در دوران حماسه و دفاع بیش از 200 شهید، جانباز و آزاده سرافراز به اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تقدیم کرده اند.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196/7408
خبرنگار: طیبه رحیمی * انتشار: محمد جهانگیریان

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید