رودان در عزای سید آزادگان جهان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سیاهپوش شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، رودان ولایی در این لحظات سراسر حزن و اندوه، حال و هوای غریبی دارد، کوچه و خیابان، کوی و برزن در عزای عظمای شهادت ثارالله سیاهپوش، محزون و غرق در اندوه و ماتم است و عاشقان و شیفتگان آل الله با سیاهپوش کردن در و دیوار شهر و برافراشتن پرچم سیاه عزا، با چشمانی اشک بار و قلب هایی اندوهگین، خود را مهیای اقامه عزای مولایشان حضرت اباعبدلله الحسین (ع)، ساخته اند.
این رسم هر ساله محبان و عاشقان اهل بیت (ع) در شهرستان رودان در عزاداری و سوگواری بر امام شهیدشان حضرت امام حسین (ع)، ابراز عشق و محبت به اهل بیت (ع) و تجدید میثاق با مکتب اسلام و نهضت بالنده و تا ابد جاوید عاشوراست.
هنوز محرم نیامده، شهر چادر سیاه غم بر سر کشیده و لباس های مشکی و شال عزا بر گردن مردمان این شهر خود نمایی می کند، هیات های مذهبی در تمامی محله ها و نقاط شهر دست به کار شده اند تا محرم امسال پر رنگ تر و عمیق تر از محرم گذشته برپا شود.
استقبال از محرم تنها در سیاهپوش نمودن سیمای شهر و روستا خلاصه نمی شود چرا که عاشقان و شیفتگان معرفت و بصیرت، سینه خود را برای گرفتن درسی تازه و نو از مکتب و نهضت بالنده عاشورا مهیا کرده اند.
عاشقان و سرسپردگان اهل بیت (ع) امسال هم با سینه ای فراغ آمده اند تا درسی نو از مدافع اسلام، رسالت، امامت و ولایت بگیرند و با شناخت بیشتر و عمیق تر از سیره عملی و رفتاری آن امام همام، راه و رسم عاشقی، دلدادگی و ایثار را آگاهانه تر و عاشقانه تر از همیشه مرور کنند.
فردا جمعه سی و یکم شهریور ماه مصادف با اول محرم الحرام است.
شهرستان ولایی رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196/7408
خبرنگار: طیبه رحیمی * انتشار: محمد جهانگیریان

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید