خبر فوری

اجرای طرح مدیریت پایدار مراتع هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،مجید پوربلیغی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در این طرح کنترل ورود و خروج دام عشایر در شهرستان های حاجی آباد و رودان اجرا می شود.

وی افزود: طرح ساماندهی و کنترل پروانه چرا در سطح 900 هزار هکتار از عرصه ها و مراتع هرمزگان انجام می شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: هدف از اجرای طرح مدیریت و کنترل کوچ عشایر به استان جلوگیری از تخریب و چرای زودرس مراتع قبل از آمادگی مرتع و خاک و همچنین کنترل پروانه و یا دام مازاد بر پروانه چرا است.

مجید پوربلیغی افزود: 12 گلوگاه برای جلوگیری از ورود و خروج دام در خارج از زمان تعیین شده به استان درنظر گرفته شده که 7 منطقه در حاجی آباد و 5 منطقه در رودان است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان پیش بینی کرد امسال تعداد دام ورودی به هرمزگان بیش از 470 هزار واحد دامی متعلق به بیش از یک هزار و 500 خانوار عشایری باشد.

استان هرمزگان دارای بیش از 4 میلیون هکتار مرتع دارد که از این میزان در حدود یک میلیون هکتار به علت کوچنده بودن عشایر و دامداران هرساله ساماندهی و کنترل پروانه چرا اجرا می شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *