خبر فوری

طلاب می‌توانند حس مشارکت و فعالیت‌های بشردوستانه را افزایش دهند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌السلام و المسلمین معزی، نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر با حضور در مراسم اختتامیه اردوهای نشاط و امید اعضای کانون‌های طلاب اظهار کرد: جوانان جمعیت هلال احمر بزرگترین سرمایه می‌باشند که با هیچ منبع مادی قابل مقایسه و تبادل نبوده و می‌تواند موجب شکوفایی و گسترش فعالیت‌های بشر دوستانه این نهاد بزرگ و مردمی باشد. 
وی با اشاره به ایثار و شجاعت جوانان در هشت سال دفاع مقدس، گفت: تحولات بزرگ تاریخی به دست جوانان صورت گرفته که جنگ تحمیلی نمونه بارز این رویدار بزرگ تاریخی می‌باشد که باعث ماندگاری رشادت و فرهنگ ایثار جوانان غیور ایران اسلامی شد.
حجت‌الاسلام معزی بیان کرد: علم و تقوی زمانی موثر است که شخص بتواند وجود پر برکت داشته باشد و در هر جمع و محفلی که حضور می‌یابد با وجود اخلاص و روحیه بشر دوستی بتواند تاثیر عمیقی بر افراد بگذارد.
وی با اشاره به نقش طلاب در شناخت جامعه، افزود: بازیابی و افزایش تاب آوری فرد بازمانده از حوادث مسئله مهمی است که در کشور ما کمتر به آن توجه شده و طلاب و روحانیون با ورود به این مهم می‌توانند از طریق هم صحبتی و ایجاد روحیه امید و نشاط با تکیه بر دین و آیات در بازگشت فرد بازمانده به زندگی عادی کمک کنند.
نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر بیان کرد: تشکیل کانون‌های طلاب موجب مشارکت و تبادل نظر و افزایش کارایی طلاب می‌شود و یک طلبه می‌تواند با حضور موثر خود فضای معنوی و حس مشارکت فعالیت‌های بشر دوستانه را افزایش دهد.
وی گفت: جمعیت هلال احمر بستری است که جوانان با عضویت آن مهارت‌های لازم را آموخته و می‌توانند به عنوان مدیران و آینده سازان این نهاد بشر دوست خدمت کنند.
اعضای کانون طلاب سفیران بشر دوستی و دین اسلام در لباس مقدس هلال احمر می‌باشند  
در ادامه مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: بشر دوستی و اخلاق حاکم بر این نهاد بزرگ مردمی موجب اعتماد و علاقه مردم به جمعیت هلال احمر است.
وی افزود: جمعیت هلال احمر سازمانی است که برای انسانیت هر فرد احترام قائل است و جایی است که بدون در نظر گرفتن دین و رنگ پوست و ثروت  خدمت رسانی می‌کند.
حبیبی بیان کرد: سازمان جوانان هلال احمر کشور دارای یک هزار و 225  کانون دانشجویی، 800 کانون آزاد و 8 هزار کانون دانش‌آموزی است که با بیش یک میلیون عضو فعالیت‌های گسترده آموزشی و امدادی را اجرا می‌کند.
وی گفت: یکی از فعالیت‌های سازمان جونان جذب اعضای علاقه مند برای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی با ارایه آموز‌ش‌های لازم و مهارت‌های زندگی اجتماعی است تا جوانان با شناخت آسیب‌های موجود  و نوپدید در حفظ سلامتی و روحیه دینی خود موفق باشند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید