خبر فوری

ایجاد900 فرصت شغلی با طرح روستا تعاون در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،موسی نجفی مدیر تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در این طرح بیش از 17 تسهیل گر اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با مراجعه به روستاهای هدف و شناسایی مزیت های هر روستا ، برای ایجاد تعاونی ها و توانمند سازی شرکت های تعاونی موجود ، مشاوره های رایگان در اختیار آن ها قرار می دهند.

وی افزود: این تسهیل گران همچنین به شرکت های تعاونی روستایی برای شناسایی بازار فروش محصولات در داخل و خارج از کشور مشاوره می دهند.

مدیر تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: بر اساس نیاز تعاونی های موجود در روستاها ، تسهیلاتی هم با نرخ سود بین 5 تا 7 درصد نیز پرداخت می شود.

موسی نجفی افزود: سهمیه هرمزگان برای اجرای این طرح 59 روستا است که در مرحله نخست 30 روستا در استان شناسایی شدند.

وی گفت:داشتن بیش از 50 خانوار ، نرخ اشتغال معکوس ، مهاجر فرستی پایین و ضریب مشارکت پذیری بالا از مهم ترین شاخص ها برای شناسایی روستاهای هدف است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان افزود:برای اجرای این طرح در کشور هزار روستا شناسایی شده است و قرار است تا 5 سال آینده یک میلیون و 914 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید