خبر فوری

مدارس کاشمر محروم از مربی بهداشت

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، علی شهابیان شامگاه 28 شهریورماه در جلسه هم‌اندیشی مهر حسینی بازگشایی مدارس که با حضور تمامی مدیران مدارس در سالن همایش‌های شهید شهابیان کاشمر برگزار شد،  با بیان اینکه متاسفانه در آموزش و پرورش تنها 12 نیروی بهداشت داریم که اولویت با مدارس ابتدایی و مروج سلامت است، از مدیران مدارس خواست برای گرفتن مربی بهداشت اصرار نکنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه با کمبود مربی بهداشت مواجه هستیم، عنوان کرد: از جهت مربیان پرورشی در مدارس با مشکلاتی مواجه هستیم.

معاونت پرورشی آموزش وپرورش کاشمر با اعلام اینکه براساس نیاز و امکانات حوزه معاونت پرورشی نیروها تقسیم بندی شده اند، افزود: در تلاش هستیم نیروهای مازاد را در این حوزه براساس نیاز مدارس سازماندهی کنیم.

شهابیان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: هیئت فرهنگیان کاشمر در سال 87 تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه این هیئت هرچند وابسته به آموزش و پرورش هست اما غیر دولتی است، بیان کرد: همه هزینه های هیئت از محل کمک های فرهنگیان تامین می شود که تاکنون تعداد 37 تخته فرش و ظروف به مبلغ 20 میلیون تومان خریداری شده است.

علی شهابیان با اشاره به اینکه همه ساله هزینه پذیرایی 10 شب از سوی فرهنگیان تامین می شود، اظهار کرد: در تلاش برای خرید زمینی جهت احداث هیئت هستیم.

وی با اعلام اینکه تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر و کمیته عفاف و حجاب در هر آموزشگاه را ضروری دانست و عنوان کرد: نوشت افزارها و لوازم التحریرهایی که اکنون دانش آموزان استفاده می کنند باید ایرانی و اسلامی باشد نه نمادهای غربی. متاسفانه برخی معلمان دفاتری را به دانش آموزان برای تهیه نشان می دهند که برروی آن نمادهای غربی است.

شهابیان در ادامه با بیان اینکه امسال بیش از 7500 دانش آموز در مدارس ابتدایی و مقاطع متوسطه اول و دوم دارای لباس فرم خواهند بود، گفت: در مدارس متوسطه اول و دوم پسرانه متاسفانه استقبال کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه پوشش دانش آموزان باید براساس موازین عفاف و حجاب و و طبق بخشنامه اداره اموزش و پرورش باشد، عنوان کرد: به دانش آموزانی که خلاف بخشنامه لباس بپوشند باید تذکر داده شود.

معاونت پرورشی آموزش وپرورش کاشمر در ادامه به حادثه سرویس دانش آموزان در شیراز اشاره کرد و گفت: تمامی اردوهایی استانی و و اردوهایی که شب حرکت می کنند لغو شده است.

وی با بیان اینکه باید قبل از حرکت از سامانه اداره کل آموزش و پرورش کد رهگیری اردو گرفته شود، بیان کرد: اگر یک دانش آموز به خاطر مسابقات و فعالیت های آموزشی بدون کد رهگیری به بیرون برود و اتفاقی برای وی بیفتد مدیر مدرسه مسئول بوده و خودش باید غرامت دانش آموز را بپردازد.

شهابیان مراسم آغازین شروع سال تحصیلی را مهمترین فعالیت پرورشی در مدارس دانست و گفت: باید تمامی لوازم ورزشی ایمن سازی شوند.

وی با اشاره به اینکه توسط مدیر مدرسه باید گواهی صحت سلامت دانش آموزان کنترل شود و عکس دانش آموز با مهر پزشک الصاق شده باشد، اظهار کرد: برخی گواهی ها بدون مهر پزشک است.

معاونت پرورشی آموزش وپرورش کاشمر همچنین با تاکید بر ارتباط اولیاء با مدارس عنوان کرد: باید در این خصوص جلسات مربوطه و کلاس های آموزشی برگزار شود.

وی در پایان به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: آسیب های اجتماعی در سه حوزه دانش آموزان، اولیاء و فرهنگیان باید مورد بررسی قرار گیرد.

شهابیان گفت: امیدواریم بتوانیم امسال فعالیت های پرورشی را افزایش دهیم.
 

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید