خبر فوری

344 پروژه عمرانی بهداشتی ـ درمانی در هرمزگان در دست اقدام داریم

غلامعلی جاودان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباساظهار داشت: در طرح تحول سلامت در سال 95 در مجموع 115 مجموعه بهداشتی درمانی را احداث کردیم که94 مورد آن خانه بهداشت بوده است.

وی بیان داشت: درحال حاضر 376 واحد بهداشتی-درمانی شامل خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات سلامت شهری و روستایی، پایگاه سلامت، خانه پزشک، دندانپزشکی، آزمایشگاه بهسازی شده و 832 مورد نیز تجهیز شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان هرمزگان، فعال شدن راه اندازی70 واحد دانپزشکی را از نکات مثبت و مهم در طرح تحول سلامت در مراکز روستایی عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی و یونیت دندانپزشکی و استقرار پزشک و ارائه خدمات رایگان به گروه‌های هدف از خدمات مهم طرح تحول سلامت در استان  به شمار می‌رود.

جاودان همچنین گفت: ارائه خدمات دهان و دندان به کودکان و دانش آموزان و برنامه سلامت دهان و دندان مادران باردار جزو برنامه‌های رایگان مرکز بهداشت است که در قالب بحث‌های آموزشی نیز دنبال می‌شود.

رفع محرومیت‌های فرهنگی به دنبال توسعه زیرساخت‌های آموزشی و رفاهی به دست می‌آید

وی با بیان اینکه رفع بسیاری از مشکلات در حوزه‌های بهداشتی و درمانی به توسعه زیرساخت‌های شهری  روستایی برمی گردد، گفت: توسعه زیرساخت‌های آموزشی و رفاهی از عوامل مؤثر در توسعه سلامت و رفع محرومیت‌های فرهنگی استان به شمارمی‌رود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه درسال جاری 344 پروژه عمرانی بهداشتی-درمانی در دست اقدام داریم، گفت: ساخت دوباره مراکز قدیمی با بالای30 سال قدمت با عنوان مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در شهرجاسک، لیردف، پارسیان و رودان از جمله این پروژه‌ها هستند که درصد زیادی از هزینه ساخت و تکمیل این مراکز از سوی خیرین تأمین می‌شود.

جاودان همچنین از فعال شدن آموزشگاه بهورزی شهرستان رودان در سال جاری خبرداد و افزود: در حال حاضر شهرستان‌های بندرعباس، میناب، قشم و بندرلنگه هرکدام دارای یک آموزشگاه بهورزی هستند. 

رئیس مرکز بهداشت هرمزگان، فعال شدن آموزشگاه‌های بهورزی را براساس جمعیت آماری بالای 50 هزارنفر درهرشهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: نظارت مربیان آموزشگاه‌ها برروی خانه‌های بهداشت، برگزاری کلاس‌های آموزشی غیرحضوری، برگزاری آزمون جامع از بهورزان بخشی از وظایف این آموزشگاه‌هاست.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید