خبر فوری

بزرگترین طرح پرورش میگو در قشم توسط مشاور رییس جمهوری کلنگ زنی شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، مرتضی بانک شامگاه جمعه پیش از پایان سفر یک روزه خود به قشم کلنگ طرح آماده سازی بزرگترین سایت پرورش میگو در غرب این جزیره را به زمین زد که با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی سرمایه گذاران بومی راه اندازی می شود.
مزرعه پرورش میگو شرکت دریانوردان قشم در زمینی به مساحت 220 هکتار با 160 استخر یک هکتاری راه اندازی خواهد شد.
مشاور رییس جمهوری در امور مناطق آزاد همچنین از مزرعه پرورش میگوی مروارید شکیل قشم که با 110 میلیارد ریال سرمایه گذاری در 150 هکتار زمین سالانه 110 تن تولید دارد، بازدید کرد.
120 استخر یک هکتاری طراحی شده که هم اکنون 30 استخربه طور کامل به بهره برداری و 40 استخر دیگر به مرحله نهایی رسیده که برداشت سالانه یک هزار تُن میگو در 2 نوبت از مجموع 120 استخر این مجموعه شیلاتی پیش بینی می شود.
بانک همچنین از شرکت درنا مهر قشم نیز بازدید کرد که با 120 میلیارد ریال سرمایه گذاری بومیان غرب جزیره هم اکنون با پنج قفس در زمینه پرورش ماهی از جمله گونه های بومی هامور و صبیتی فعالیت می کند.
تمامی عملیات تکثیر ماهی (مولد سازی و تولید بچه ماهی)، ذخیره سازی دریایی در پنج قفس، عملیات ساخت قفس و پشتیبانی در سه سایت این مجموعه آبزی پروری انجام می شود که سالانه پنج هزار قطعه ظرفیت اسمی تکثیر ماهی در قفس و 2 هزار و 400 تن ظرفیت پرورش ماهی این مجموعه است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور همچنین در پایان سفر یک روزه خود به قشم از خانه بوم گردی باغ آیین های زینت و شرکت سوخت رسانی دریایی ستاره قشم در روستای سلخ واقع در غرب این جزیره بازدید کرد.
8123/6048
خبرنگار: محمد ملاحمزه زاده ** انتشار : خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید