خبر فوری
هرمزبان:فعالیت های قرآنی: نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان آیت الله نعیم آبادی از وجود اصل مهمی بنام "تقیه" در اسلام اشاره کرد و اظهار کرد: اصل مهمی در اسلام وجود دارد بنام اصل تقیه، که هم حکم عقل است و هم حکم شرع، اختصاص به تنها شیعه هم ندارد و اهل تسنن و حتی خوارج نیز آن‌را قبول دارند، در واقع در دنیا کسی نمی‌تواند منکر این اصل بزرگ باشند.

خطبه‌های نماز جمعه سنگر بزرگی برای دفاع از شیعه و اعتقادات آن است/ وحدت سبب غلبه مسلمانان بر استکبار جهانی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)آیت الله نعیم آبادی خاطر نشان کرد: از صدر اسلام تا به اکنون نمونه‌های زیای از تقیه وجود دارد همانند صلح هایی که رخ داده است از جمله صلح حدیبیه که قرار شد بین پیامبر اکرم(ص) و مشرکان نامه ایی نوشته شود که پیامبر اکرم ص به حضرت علی ع فرمود بنویس” بسم الله الرحمن الرحیم ” ولی مشرکان گفتند که ما خدای رحمن و رحیم شما را قبول نداریم و بنویسید بنام خدا ! پیامبر نیز در صورتی که قبول نداشت همین‌گونه نامه را نوشت.
آیت الله نعیم آبادی از انتقادهایی که در مورد خطبه‌های نماز جمعه اینجانب می‌شود که چرا خطبه ها “دلی” نیست، اشاره کرد و عنوان کرد: بحث‌های دلی کردن در خطبه ها به دلیل اینکه زمان‌بر است من از ادای آن اجتناب می‌ورزم و خطبه‌های اول خود را به مباحث عقلی اختصاص می‌دهم‌، زیرا که شیعه در معرض تهاجم قرار گرفته و نماز جمعه و خطبه‌های آن سنگر بزرگی است برای دفاع از شیعه و اعتقادات آن است؛ خودتان فضاوت کنید اگر بنده از شیعه و مظلومیت آن دفاع نکنم چه کسی از آن دفاع کند؟
خطیب نماز جمعه بندرعباس خطبه دوم خود را به مسلمانان میانمار و جنایت‌های بی‌شرمانه‌ای که علیه آن‌ها می‌شود اختصاص داد و گفت: مسلمانان میانمار که از اسمش پیداست میان مار قرار گرفته‌اند و در حال ظلم و ستم دیدگی از میانماری‌ها هستند؛ میانماری که در صدد بود دنیا را بودایی کند و به جهان بشناساند دین بودایی دین مهربانی است ولی با این کارش دنیا این خشن بودن آن‌ها را با چشمان خود دید، دولت  میانمار که اسلام را خطر و مانع بزرگی می‌دانست برای دستیابی به منافع خودشان خشم خود را به مسلمانان نشان دادند، و باعث کشتار و در نهایت کوچ اجباری هزاران‌ نفر از آن ها شدند.
نماینده ولی فقیه استان هرمزگان برگزاری ایام غدیریه را در استان خوب و با شکوه خواند و عنوان کرد: باخبر شدم مردم شهر میناب طبق رسم و آین سنتی در روز عید غدیر به خیابان‌ها می‌آیند و راهپیمایی می‌کنند و وقتی خود من به آن‌جا رفتم از این کار بزرگ آن‌ها شگفت زده شدم، و اینکه در شهر بندرعباس در مسجد های بندرعباس نیز حدود 14 هزار نفر را اطعام دادند که رقم خیلی بزرگی است، ولی در عجب هستم چرا این راهپیمایی‌ها و اطعام غذاها و کارهای بزرگی که در استان انجام می‌شود را شبکه‌های تلویزیونی حمایت و آن را پخش نکرد !
آیت الله نعیم آبادی از هفته پیش رو که هفته‌ دفاع مقدس است یاد کرد و افزود: ما مردم ایران هرچه داریم از برکت خون شهدا و ارتباطی است که با ولی امر داریم، ما مشاهده میکردیم وقتی در جبهه حق علیه باطل وقتی امام راحل  دستور جهاد و رفتن به جبهه می‌داد، آن‌‌چنان تعداد کثیری از مردم به جبهه می‌رفتند که حتی سنگر به تعداد کافی برای آن‌ها وجود نداشت‌؛ به آن‌ها سنگرهای بی سنگر می‌گفتند که ارتباط خودشان را با ولی امر حفظ کردند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید