خبر فوری

تکمیل راه آهن اردبیل با تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی پیگیری می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های امروز نماز جمعه افزود: بر اساس مداکره ای که با وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت مقرر شد این طرح یکی از طرح های اولویت دار باشد و با تامین اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی با اجازه رهبری به سرانجام برسد .
وی اضافه کرد: با توجه به قول مساعد وزیر راه و شهرسازی موضوع را با معاون اول رئیس جمهوری در میان گذاشته و به همراه وزیر راه و شهرسازی در تهران به طور مشترک پیگیری خواهد شد.
عاملی بابیان اینکه تاخیر در تکمیل راه آهن بر ذهنیت اهالی استان نسبت به عملکرد دولت تاثیر منفی گذاشته است افزود: اگر خزانه خالی است باید برای تمام استان ها خالی باشد و جناب وزیر با بیان اینکه راه آهن اردبیل به هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد، پیشنهاد دادند راه آهن اردبیل از طریق صندوق توسعه ملی حمایت مالی شود و شایسته است نماینده ولی فقیه از طریق مکاتبه با مقام معظم رهبری اجازه استفاده از صندوق را اخذ نمایند.
وی از حضور وزیر راه و شهرسازی در استان اردبیل و مشاهده مشکلات مربوط به راه و شهرسازی از نزدیک تشکر کرد و گفت: حضور وزیر محترم فرصت خوبی بود تا نیازهای اساسی استان در حوزه راه و شهرسازی به ایشان منعکس شود.
وی افزود: در این دیدار همچنین وضع ناشایست جاده های بیله سوار و گرمی مغان که غرور مقدس اهالی و بلکه ملت ما را شکسته است با وی مطرح شد تا این جاده ها و شهرستان پارس آباد که با رشد سریع به دومین شهر استان تبدیل شده و با سرازیر شدن 30 هزار میلیارد ریال برای مهار آبهای مرزی گرمی، بیله سوار، پارس آباد و اصلاندوز حجم تردد در جاده های منتهی به پارس آباد مخصوصا جاده مشگین شهر به پارس آباد بسیار پرمخاطره شده و مدام تلفات می گیرد بیشتر مورد توجه قرا رگیرد.
امام جمعه اردبیل ادامه داد: یکی از مهم ترین مکان های تفریح و گردشگری مردم آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، سرعین و آستاراست که باعث ترافیک بسیار شدید و حتی انسداد در جاده نمین -آستارا می گردد بنابراین احداث باند دوم این جاده که یکی از مطالبات اصلی اهالی استان است ضروری است.
عاملی بیان کرد: استان اردبیل به طور متوازن پیشرفت نکرده و جنوب استان هم با محرومیت و مهاجرت تکان دهنده مواجه است و در این باره احداث جاده خلخال به ماسوله و درّام به طارم و تکمیل باند دوم جاده سرچم – اردبیل موجب رونق گردشگری و صنعت توریسم در این منطقه خوش آب و هوا خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: استان اردبیل با دارا بودن بیش از 60 آب گرم معدنی در دامنه سبلان، استعداد فوق العاده ای برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری دارد و اگر کمربند توریستی سبلان که از سرعین شروع و در مشگین شهر ختم می شود تکمیل شود، شاهد پیشرفت و توسعه گردشگری منطقه خواهیم بود .
وی در ادامه خطبه بابیان اینکه طبق روایات، ثواب حضور در عزای امام حسین (ع) محیرالعقول است افزود: امر به معروف و لزوم رهبریت حاکم صالح، رکن اصلی قیام امام حسین (ع) است.
عاملی گفت: بدون امر به معروف و نهی از منکر امکان ورود به اردوگاه امام حسین (ع) نیست برای اینکه بزرگترین بیعت با امام حسین (ع) در اول محرم این است که با حضرت عهد ببندیم که در برابر منکر تغییر رفتاری داشته باشیم ، این تغییر از هزاران ساعت عزاداری ارجح است چون عزاداری مقدمه همین فریضه است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان از شعرا ، مداحان و عزاداران خواست با پالایش شعر و مداحی و عزاداری، از هرگونه عمل یا سخن بی اساس، فرصت شماتت و اهانت و تحقیر را از دشمنان اهل بیت (ع) سلب نمایند.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید