خبر فوری

رودان در عزای شهادت حضرت علی (ع) به سوگ نشست

هرمزبان:عاشقان و شیفتگان آل الله در رودان با سیاهپوش کردن در و دیوار شهر و برافراشتن پرچم سیاه عزا ، با چشمانی اشک آلود و قلب هایی اندوهگین، در عزای شهادت جانسوز حضرت علی (ع) مرثیه غم سرودند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،رودان در این لحظات سراسر حزن و اندوه ، حال و هوای غریبی دارد ، کوچه و خیابان ، کوی و برزن در عزای عظمای شهادت حضرت علی (ع) سیاهپوش و محزون شده است.

آیین های عزاداری ، سخنرانی، روضه خوانی ، مرثیه خوانی و سینه زنی در شکوه و عظمتی خاص در جای جای شهرستان رودان در حال برگزاری است و عاشقان و شیفتگان اهل بیت (ع) با حضور در مساجد ، تکایا و بقاع متبرکه ، در عزای بزرگمردی از جنس نور، به سوگ و ماتم نشسته اند.

در این ساعات سراسر حزن و اندوه ، بقاع متبرکه و بارگاه مطهر و نورانی امامزادگان واجب التعظیم و جلیل القدر در شهرستان رودان میزبان قلب های پاک و با صفای عاشقان ، دلدادگان و سرسپردگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

شیعیان و محبان دلسوخته و عاشق امیر خوبی ها از جای جای شهرستان آمده اند و پناهنده حرم امن ، نورانی و با صفای امامزادگان شده اند، آمده اند تا درد، غم و اندوه بزرگ یتیم شدنشان را به یکدیگر تسلیت بگویند.

شیعیان، عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، بیرق عزای امیر خوبی ها مولی الموحدین حضرت علی (ع) را در شکوه و عظمتی خاص در جای جای شهرستان رودان به اهتزاز در آوردند و این مصیبت بزرگ و جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) تسلیت گفتند.

مردم با گسترانیدن فرش عزای چراغ روشن شب های رسالت، امامت، ولایت و هدایت، با پخش نذری و برپایی ایستگاه صلواتی از راه دور و از پس فرسنگ ها فاصله، عشق و ارادت خود به ساحت مقدس حضرت علی (ع) را ابراز کردند.

امروز پس از 14 قرن روزگار آمده ایم بگوییم، ما غیرت، مردانگی، رهایی، آزادی، آزادگی و آزاد مردی را از مکتب و مرام حضرت علی (ع) آموخته ایم و تا آخرین نفس و قطره خونمان به شما و آرمان های والایتان وفاداریم.

گفتنی است آیین معنوی و روحبخش احیاء شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور خیل عاشقان ، عابدان و زاهدان شب زنده دار در مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه و تربت پاک و مطهر شهدا در جای جای شهرستان رودان برگزار شد./ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید