خبر فوری

پنج قطعه شترمرغ زنده از سیریک به کشور عمان صادر شد

هرمزبان:فرمانده ناحیه بسیج سپاه سیریک گفت: برای نخستین بار در سطح استان ، پنج قطعه شترمرغ زنده با یک فروند لنج از این شهرستان به مقصد کشور عمان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،سرگرد علی اسلامی افزود: این محموله صادراتی نخستین ثمره طرح های اقتصاد مقاومتی است که برای کشور بیش از 15 هزار دلار ارزآوری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رایزنی های صورت گرفته برای توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی تا دو ماه آینده تعداد 30 قطعه دیگر از شتر مرغ های شهرستان در قالب دو محموله صادراتی به کشور عمان صادر می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیریک اظهارکرد: با پایان نخستین مرحله طرح پرورش شتر مرغ در شهرستان ، تعداد 100 قطعه جوجه دیگر برای پرورش مجدد در این واحد با هدف رونق بازار کسب و کار ، اشتغال پایدار و ارز آوری برای توسعه بیشتر صادرات انجام خواهد شد.

وی گفت: در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان سیریک یک واحد پرورش شتر مرغ به تعداد 40 قطعه با هدف تولید گوشت با اعتبار یک میلیارد ریال با اشتغالزایی سه نفر در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع در شهرستان فعالیت می کند.

پاسدار اسلامی اظهارکرد: برای اجرای این طرح 70 درصد تسهیلات اقتصاد مقاومتی و 30 درصد از سهم آورده سرمایه گذاری شده است.

وی یادآورشد: هر شتر مرغ به طور متوسط 100 کیلوگرم وزن دارد که در صورت کشتار حداقل 50 کیلوگرم گوشت خالص دارد که هر کیلوگرم گوشت خالص 350 هزار ریال در سطح شهرستان و استان به فروش می رسد.

گفتنی است از اسکله چند منظوره شهرستان سیریک محموله هایی شامل احشام ، یونجه ، خرما، صنایع دستی و میگو به کشورهای عمان ، کویت ، قطر و امارات متحده عربی صادر می شود که برای کشور و استان هرمزگان ارزآوری بالایی دارد.

شهرستان سیریک دارای 120 کیلومتر مرز آبی است که با 44 هزار نفر جمعیت در 175 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد. /ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید