خانه های صنایع دستی در هرمزگان به 25 باب افزایش می یابد

محسن ضیایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 12 باب خانه صنایع دستی در شهرهای استان هرمزگان فعال هستند که تا پایان امسال 13 باب دیگر به این شمار اضافه می شود.
وی بیان داشت: هدف از ایجاد خانه صنایع دستی ، ارائه خدمات برای تولید و ارتقاء وضعیت صنایع دستی ، کارگاه های آموزشی ، فروش تولیدات، مشاوره و ایجاد فضای لازم برای تبادل نظر تولید کنندگان و هنرمندان و امور نمایشگاهی است.
ضیایی خاطرنشان کرد: هم اکنون در سراسر هرمزگان افزون بر 63 هزار صنعت گر در 13 رشته بومی صنایع دستی فعالیت دارند.
صنایع دستی استان هرمزگان شامل: سفال گری ، گلابتون دوزی ، شک دوزی ، شیریکی پیچ ، خوس دوزی ، بادوله دوزی، چادرشب بافی ، قالی بافی ، سبدبافی، حصیربافی ، سوزن دوزی ، صنایع صدفی ، عبادوزی ، درب و پنچره چوبی ، کرچاب ، خورجین ، ملیله دوزی دور لباس ، کوزه سازی و صنایع دستی دریایی هم چون لنج سازی است.
صنایع دستی موجود در استان هرمزگان عمدتا فصلی بوده و 90 درصد تولیدکنندگان را زنان تشکیل می دهند.
راه اندازی خانه های صنایع ستی از جمله اقدامات معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در دولت تدبیر امید است که به منظور توسعه پایدار این حوزه و افزایش فضای تعامل و ارتباط هنرمندان و صنعتگران این بخش تاسیس می شود.
ایجاد فضایی اختصاصی برای صنایع دستی در هر استان فرصتی مناسب برای هنرمندان، هنرجویان و علاقمندان به صنایع دستی فراهم می آورد تا آنها بتوانند در مرکز اختصاصی حضور پیدا کنند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید