خبر فوری

وتوی قطعنامه ضد اسرائیلی توسط آمریکا

رخدادهای 15 شهریور 63

چکیده:

امام خمینی: تفرقه افکنی در میان مسلمانان خدمت به قدرت های بزرگ و کارشکنی برای اسلام و مسلمین است.

 

آیت الله خامنه ای: راه صلح پایدار در منطقه راه عراق بدون صدام است.

 

آمریکا قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی را وتو کرد.

 

 هشدار امام خمینی در مورد خطر تفرقه افکنی در جهان اسلام

رؤسای جمهوری، مجلس، دیوان عالی کشور و نخست وزیر و مسؤولین لشکری و کشوری و سفرا و کارداران کشورهای اسلامی مناسبت عید قربان با امام خمینی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار با هشدار در مورد خطر تفرقه افکنی بین مذاهب اسلامی فرمودند: آن آخوند احمقی که در یک همچون مقطع از زمان به بعضی مقدسات شیعه جسارت می کند، درصدد این است که در مقابل او هم یک کسی پیدا بشود، آن هم یک چیزی بگوید و موجب بشود که بین مسلمین در یک همچون مقطع از زمانی که دارد وحدت ایجاد می کند، اختلاف ایجاد بشود. این، جز این که خدمت به استعمار است، خدمت به قدرت های بزرگ است و کارشکنی برای اسلام و مسلمین است؟ ما باید فکر کنیم برای این مسائل. مسلمان ها باید فکر کنند برای این مسائل و این اشخاصی که این طور در صدد شکستن وحدت مسلمینند.

امام افزودند: ما می خواهیم دست ظالم ها را کوتاه کنیم انشاء الله و می خواهیم که قدرت ها را سرکوب کنیم و پایشان را از این بلاد مسلمین کوتاه کنیم انشاء الله، همه اینها مقدمه این است که یک آرامشی در این بلاد پیدا بشود و دنبال این آرامش یک سیر روحی پیدا بشود، یک هدایت به سوی خدا پیدا بشود. آن چیزی که اساس است سیر الی الله است، توجه به خداست، همه عبادات برای اوست، همه زحمات انبیا از آدم تا خاتم برای این معنا هست که سیر الی الله باشد. شکستن بت نفس که بالاترین بت هاست و شکستن دنبال او شکستن بت های دیگر.(1)

 

آیت الله خامنه ای: صلح برای عراق معنا ندارد

نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور در تهران به امامت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان برگزار شد. آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز عید سعید قربان با اشاره به وضعیت جنگ گفت: از وقتی که آثار ضعف و شکست در تجاوزگران آشکار شد قدرتهای جهانی سعی کردند اینجور وانمود کنند که صلح را عراق می خواهد ایران نمی خواهد اما این یک دروغ بود شرایطی که ما معین کردیم موانع صلح نیست تجربه های فراوان و مکرر نشان داده است رژیم کنونی عراق یک رژیم جنگ افروز است و صلح برای او معنا ندارد.

رئیس جمهور افزود: هدف ما سرکوب متجاوز، تادیب گناهکار و مجازات کردن کسانی است که سلطه گری و تجاوز کاری را می خواهند وسیله پیشرفت و بقاء رژیم خودشان قرار دهند اگر سالهای سال هم این جنگ طول بکشید ما باید متجاوز را مجازات بکنیم. اگر صدم بماند جنگ و ناامنی هم در منطقه خواهد ماند.

آیت الله خامنه ای درباره تلاش ایران برای اخراج رژیم اسرائیل از سازمان ملل نیز گفت: امسال نیز مانند دو سال گذشته در اجلاس عمومی سازمان ملل برای اخراج اسرائیل از این سازمان تلاش خواهیم کرد و ملت های مسلمان از این مبارزه استقبال و حمایت کنند.(2)

 

وتوی قطعنامه ضد اسرائیلی توسط آمریکا

آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی لبنان در مورد محترم شمردن حقوق ساکنین غیر نظامی جنوب این کشور توسط رژیم اشغالگر قدس را وتو کرد.

 این قطعنامه پس از 4 روز بحث و مذاکره در شورای امنیت با 14 رای مثبت و وتوی آمریکا روبرو گردید. بر پایه این گزارش هیئت نمایندگی آمریکا از آغاز کار شورای امنیت در مباحثات شرکت نکرد و دو روز پیش فقط رای خود را اعلام کرد. رژیم صهیونیستی از وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکا ابراز خرسندی و از این کشور قدردانی کرد. رشید کرامی نخست وزیر لبنان طی اظهاراتی دولت آمریکا را به خاطر سوء استفاده از حق نامشروع وتو علیه شکایت لبنان مبنی بر محکوم کردن تجاوزات صهیونیت ها در مناطق اشغالی به شدت مورد حمله قرار داد. اسوشیتدپرس نوشت: اسرائیل در پی تهاجم ژوئن 1982 که برای ریشه کن کردن چریک های فلسطینی از این منطقه صورت گرفت جنوب لبنان را به اشغال خود درآورده است همچنین اسرائیل برای جلوگیری از حملات چریک های مسلمان علیه نیروهایش اخیرا محدودیت هایی را برای ورود به جنوب لبنان بوجود آورده است.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 17 شهریور 63، ص 2
2. جمهوری اسلامی، 17 شهریور 63، ص 11
3. جمهوری اسلامی، 17 شهریور، ص 3

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید