خبر فوری

تداوم فعالیت کمیته‌های شناسایی و جذب بی‌سوادان در جاسک

هرمزبان:رئیس آموزش و پرورش جاسک از تشکیل و فعالیت کمیته‌هایی برای شناسایی و جذب بی‌سوادان در جاسک با هدف شرکت در دوره‌های سوادآموزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،ابراهیم کریمی عصر امروز در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی که در سالن اجتماعات فرمانداری جاسک برگزار شد، اظهار داشت: بحث ریشه‌کنی بی‌سوادی باید با جدیت تمام پیگیری شود و برای موفقیت در این موضوع باید آمار دقیقی از افراد بی‌سواد شهرستان ارائه داده شود.

رئیس آموزش و پرورش جاسک ادامه داد: مسئله مهم، ورود برخی دانش‌آموزان به بازار کار و بازماندن از تحصیل است که ناخواسته از چرخه آموزش خارج می‌شوند و دسته دیگر نیز به دلیل کهولت سن از این چرخه باز‌ می‌مانند.

وی با بیان اینکه ریشه‌کنی بی‌سوادی عزم عمومی تمامی نهادها و دستگاه‌های شهرستان را می‌طلبد، افزود: جهت محو بی‌سوادی در شهرستان و شتاب‌بخشی به فعالیت‌های حوزه سوادآموزی باید کار و فعالیت گروهی و دسته جمعی با همت تمامی دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان، ائمه محترم جمعه و جماعات، بسیج سازندگی و سایر بخش‌ها صورت پذیرد تا مردم از اهمیت موضوع آگاه شوند و بدین‌وسیله تلنگری در ذهن آنها ایجاد شود و آنها را به سوی سواد سوق دهد.

به گفته کریمی هر چه سواد‌آموز در یک جامعه بیشتر باشد اقتصاد در آن جامعه دگرگون خواهد شد و سیاست دولت‌های جمهوری اسلامی به خصوص دولت تدبیر و امید حمایت از سوادآموزی و این نهضت بوده است، که در راستای سیاست ملی سازمان نهضت سواد‌آموزی قرار دارد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌هایی دولت در سال‌های آتی برای افراد بی‌سواد ایجاد خواهد کرد، گفت: بایستی این مسائل به مردم منتقل شود و طرح‌های تشویقی نیز با سرعت و جدیت در سال 94 اجرا گردد.

مدیر آموزش و پرورش جاسک در پایان سخنانش خاطر‌نشان کرد: رفع بی‌سوادی در جامعه خواست نظام تعلیم و تربیت است و از تشکیل کمیته‌هایی در حوزه غرب و شرق شهرستان برای شناسایی و جذب افراد بی‌سواد خبر داد.

مرتضی برزیده رئیس نهضت سواد آموزی شهرستان جاسک گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد نهضت در سال 93 ارائه کرد و نیز در این نشست گفت: مسئله مبارزه با بی‌سوادی و آموزش و پرورش کودکان و بزرگسالان بی‌سواد در ایران سال‌هاست که موضوع اساسی برنامه‌های مختلف بوده و دولت‌های وقت آموزش سواد به آنها را یکی از اولویت‌های برنامه‌های توسعه ملی خود اعلام کرده‌اند.

وی افزود: بی‌سوادی یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه بشری است و اهمیت این مساله از این رو است که بی سوادی و حتی کم‌سوادی خود ریشه بسیاری از مسائل از جمله مسائل اقتصاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جوامع است.

برزیده اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که به فرمان امام (ره) سازمان نهضت سوادآموزی تشکیل و کار خود را آغاز کرد توانسته است این معضل بزرگ را اصلاح کند و توانسته است با این گستردگی که اقدامات خود را شروع کرده در امر با سواد کردن افراد بزرگسال موفق بوده است.

رئیس نهضت سوادآموزی جاسک تصریح کرد: انجام تبلیغات وسیع در خصوص طرح و برنامه‌های سواد‌آموزی و همچنین استفاده از ظرفیت و موقعیت دهیاران، شوراها و بخشداران در این زمینه و برگزاری جلسات مستمر و منظم با آنها از مصوبات این جلسه بود./ خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید