خبر فوری

طرح پرورش شتر شیرده در هرمزگان اجرا می شود

ناصر حیدری پوری در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح طرح پرورش شتر شیرده در استان هرمزگان بیان داشت: طرح پرورش شتر شیرده با حضور سرمایه گذاران کشور آلمان با هدف صنعتی کردن شتر داری و تولید شیر شتر در استان اجرا می شود.

حیدری پوری در ادامه در مورد احیا نخلستانهای فرسوده در استان عنوان کرد: برای اجرای طرح احیاء نخلستانهای فرسوده  برای هر هکتار اعتباری بالغ بر ۲۰میلیون تومان نیاز است که در صورت همکاری سیستم بانکی و تامین اعتبار، ۲۰هزار هکتار از نخلستان های استان با ارقام تجاری جوان سازی خواهند شد.

حیدری پوری با بیان اینکه توزیع ۱۶هزار پاجوش نخل بین کشاورزان در دستور کار قرار دارد اظهار داشت : باید با کشت ارقام تجاری و ایجاد زیرساخت های مناسب بستر صادرات خرما را به کشورهای مختلف فراهم کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گفت: هرمزگان در اجرای سیستم آبیاری نوین در کشور پیشرو است به طوری که از ۱۷۴هزار هکتار زمین کشاورزی ۹۵هزار هکتار آن یعنی چیزی حدود ۵۴درصد به سیستم آبیاری نوین مجهز هستند.

حیدری پوری افزود: ارتقاء راندمان آب، افزایش بهره وری ، کاهش هزینه های تولید و افزایش تولید محصولات اقتصادی از مهمترین اهداف اجرای سیستم های آبیاری نوین برشمرد.

وی عدم آگاهی بهره برداران از چگونگی استفاده از سیستم های آبیاری نوین را عمده مشکلات رسیدن به اهداف طرح آبیاری نوین دانست و بیان داشت :آموزش کشاورزان درخصوص کمبود آب و استفاده از سیستم های آبیاری نوین ضروری است.

این مقام مسئول در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه هرمزگان درتولید کلزا در کشور رتبه چهارم را دارد تصریح کرد : سال گذشته ۲هزار هکتار از محصول کلزا و گندم بر روی نوار تیپ کشت شده که امسال این رقم به ۲هزارو ۵۰۰هکتار افزایش می یابد.

حیدری پوری اذعان کرد :امسال طرح احیاء دشت مرکزی و شمالی میناب را دراولویت برنامه های خود قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه دشت میناب درسالهای اخیر به دلیل خشکسالی،  ۱۰هزار هکتار از زمین های کشاورزی آن از مسیر تولید خارج شده است اظهار داشت : عملیات تجمیع ، تسطیح ،نوسازی و اجرای آبیاری تحت فشار در دشت مرکزی در دستور کار قراردارد و در خصوص دشت شمالی رایزنی هایی برای تامین ۱۰میلیون متر مکعب آب از سد شمیل ونیان با آب منطقه ای استان  انجام گرفته است.

حیدری پوری اضافه کرد: در صورت تامین آب موردنیاز در بخش شمالی بیش از ۲هزارو ۵۰۰هکتار از زمین های این حوزه به زیر کشت محصولات استراتژیک وسبزی وصیفی خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون درآمد سالیانه دشت میناب ۳۵میلیاردتومان است که در صورت احیاء آن این میزان درآمد به ۲۱۰میلیارد تومان خواهد رسید.

حیدری پوری افزود: بخش کشاورزی ظرفیت های زیادی برای ایجاد اشتغال با اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *