خبر فوری

لزوم اجرای طرح مطالعاتی احیاء بافت تاریخی بندرکنگ

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری هرمزگان، علی رئوفی در نشست شورای اداری شهرستان بندرلنگه که با محوریت بررسی مسائل و مشکلات بندرتاریخی کنگ و بررسی طرح مطالعاتی احیاء بافت تاریخی این شهر با حضور مجری طرح  برگزار شد، عنوان کرد: اقدامات شورای اسلامی و شهرداری بندر تاریخی کنگ درحوزه توسعه زیرساخت های شهری قابل تحسین است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت احیاء بافت تاریخی بندرکنگ، بیان داشت: انجام طرح مطالعاتی احیاء بافت تاریخی شهر کنگ و  طرح آن درشورای عالی معماری کشور به عنوان یک طرح ویژه با تلاش های مجموعه شورای اسلامی و شهرداری بندرکنگ از دیگر اقدمات مثبت و ارزنده مسولان این شهردر راستای حفاظت از این شهر تاریخی است.

رئوفی با اشاره به اهمیت حفظ و حمایت از دستاوردهای تاریخی و محصولات محلی درسطح هرمزگان، افزود: باید علاقه مندان در عرصه موسیقی  محلی و تولیدکنندگان  صنایع دستی محلی بیش از پیش در سطح استان هرمزگان به ویژه بندرکنگ مورد حمایت قرار گیرند تا این آثار محلی به فراموشی سپرده نشوند و  فعالان این عرصه نیز دلگرم شوند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در همین رابطه افزود: در جلسات شورای اداری استان و با ابلاغ بخش نامه های مختلف مدیران  دستگاه های اجرایی مکلف شده اند که از تولیدات داخلی استان به ویژه صنایع دستی استان در خرید های خود استقاده کنند که با هدف حمایت از آثار فاخری که به ویژه در عرصه صنایع دستی استان تولید می شود صورت پذیرفته است.

وی در ادامه بیان داشت: در هفته دولت در مجموع ۷۱ پروژه عمرانی در سطح شهرستان بندرلنگه به بهره برداری رسید که در آخرین روز از این هفته ۹ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۸میلیارد تومان به بهره برداری رسید که از این پروژه ها سه طرح و پروژه درشهرکنگ با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت که نقش مهمی در توسعه زیرساخت های شهر و رفاه مردم دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید