خبر فوری

مسیر کنونی آموزش و پرورش به مقصد نمی‌رسد

مسیر کنونی آموزش و پرورش به مقصد نمی‌رسدبه گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از  خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پنجمین کنگره فرهنگیان با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، محمود فرشیدی دبیر کانون تربیت اسلامی صبح امروز در مجتمع آدینه تهران برگزار شد.

 در این مراسم بطحایی عنوان کرد: آموزش و پرورش امروز ما علی رغم تمام تلاش وزرای سابق آن کماکان از برخی مشکلات رنج می‌برد که برخی در حوزه متن و محتوای برنامه است؛ مکانی که مقام معظم رهبری در جلسات مختلف اشاراه هایی به آن داشتند.

 وی افزود: رئیس جمهور و مدیران ارشد کشور نیز به این مساله اشاره داشتند و نسبت به مسائل آموزش و پرورشی مواردی مطرح شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اشکال ها در آموزش و پرورش در اختلالات در متن و محتوا بوده به عنوان مثال آموزش مبتنی بر حافظه محوری است و به محض خارج شدن دانش آموزان از مدرسه فراموش می‌شود.

 بطحایی اظهار کرد: دانش آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی گاهی از بدیهی‌ترین مسائل زندگی عاجز است و تهدیدات را نمی‌شناسد تا با آن مقابله کند.

 وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات ناشی از مدیریت و اداره آموزش و پرورش است، بیان کرد: آموزش و پرورش امروز ما از مسیری که تاکنون بوده به مقصود نخواهد رسید.

 وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای اجرای سند تحول بنیادین که از کاملترین اسناد بالادستی است و راهکار‌های عملیاتی پیشنهاد کرده بنابراین نیاز به فاز طراحی در آموزش و پرورش نداشته است و می‌توان به تدریج با اجرای متوازن و با مشارکت یک میلیون و ۷۰۰هزار بازنشسته و شاغل فرهنگی اجرا کنیم.

 بطحایی تصریح کرد: تحولات در ۲ بعد باید با شدت و تمرکز بیشتری باشد که شامل اصلاح در مدیریت آموزش و پرورش و تغییر در محتوا و متن است.

 وی عنوان کرد: درجه رسمیت، پیچیدگی و تمرکز بسیار بالا است و تا زمانی که این سه شاخص چنین باشد بهره وری بالایی نخواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه منتسب به جریان اصلاح طلبی هستم، یادآور شد: آموزش و پرورش امروز ما به یک گفتمان و اجماع ملی دارد و رویکرد ما اصلاح طلبی یا اصولگرایان نمی‌شناسد بلکه استقلال و فروغ بودن آینده به آموزش و پرورش امروز وابسته است و در مقام معظم رهبری آموزش و پرورش به آن اشاره داشتند.

انتهای پیام /

آموزش و پرورش نیازمند تغییر است

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید