برگزاری پنجمین کنگره کانون تربیت اسلامی/ تجلیل از فرهنگیان ایثارگر

محمود فرشیدی دبیرکل کانون تربیت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با اشاره به فعالیت این کانون، اظهار داشت: کانون تربیت اسلامی در سال 1377 مجوز فعالیت گرفت و دغدغه آن تعلیم و تربیت اسلامی است.

 وی ادامه داد: پنجمین کنگره کانون تربیت اسلامی پنج‌شنبه، دوم شهریورماه با حضور حدود 800 نفر از فرهنگیان سراسر کشور در تهران برگزار می‌شود.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با اشاره به وجود دفاتر کانون در 210 شهرستان، افزود: کانون تربیت اسلامی در این شهرستان‌ها شورایی دارد و فرهنگیان علاقه‌مند، عضو این کانون هستند.

فرشیدی با اشاره به اساسنامه کانون تربیت اسلامی، خاطرنشان کرد: طبق این اساسنامه کانون دارای هیأت امنایی با 7 عضو است و یک مجمع عمومی دارد و شورای مرکزی کانون نیز دو سال یکبار تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: کانون تربیت اسلامی مسائل تعلیم و تربیت را در راستای انقلاب اسلامی و منویات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب پیگیری می‌کند.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با اشاره به وظایف اعضای کانون، متذکر شد: هیأت امنای کانون 7 نفر را انتخاب می‌کند و 14 نفر نیز توسط شورای مرکزی انتخاب می‌شوند و 3 نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب خواهند شد.

فرشیدی اضافه کرد: انتخابات با حضور نماینده وزارت کشور انجام می‌شود و 42 نفر از فرهنگیان نامزد این دوره شده‌اند که در نهایت 14 نفر انتخاب می‌شوند.

وی از حضور شخصیت‌های سیاسی در این مراسم خبر داد و گفت: در مراسم افتتاحیه گزارشی از فعالیت دوساله کانون ارایه می‌شود.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی از مراسم تجلیل از فرهنگیان ایثارگر و جانبازی که به عنوان مدافعان حرم حضور داشته‌اند، خبر داد و افزود: از فرهنگیانی که در راه تعلیم و تربیت ایثار کرده‌اند نیز تجلیل می‌شود.

فرشیدی در خصوص «انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش»، یادآورشد: مهم این است که مسائل و مشکلات موجود حل شود و کانون تربیت اسلامی نیز سیاستش حمایت از وزیر آموزش و پرورش است.

وی از آمادگی کانون تربیت اسلامی برای انتقال تجربیات خود به وزیر جدید آموزش و پرورش خبر داد و افزود: موفقیت یک وزیر، موفقیت نظام جمهوری اسلامی است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید