خبر فوری

نمایش «مادرم دوباره مرد» در بندرعباس به روی صحنه رفت

کوروش سلمانی دهبارز در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: نمایش «مادرم دوباره مرد» در پلاتو آفتاب بندرعباس از تاریخ 27 مرداد ماه به روی صحنه رفت و علاقمندان و مردم می توانند از این تئاتر دیدن کنند.

کارگردان نمایش «مادرم درباره مرد» عنوان کرد: حلیمه افراشته فریده سلمانی نصرالهی  عاطفه مسجدی  دریا شریفی سعید حسن زاده موسی کریمی کوروش سلمانی دهبارز بازیگران این تئاتر هستند.

وی خاطرنشان کرد: این اثر بر أساس اواز خوان طاس اوژن یونسکو نوشته شده و چالش پیش روی اثرنگاهی اجتماعی و جامعه شناختی به روزمرگی و زندگی لبریز از دغدغه های پوچ ادمهاست و روابط ادمها را در حذف تفکر و اندیشه در زندگی مورد هدف قرار داده و در این خلا به نقد مسایل سیاسی اقتصادی فرهنگی و اجتماعی می پردازد.

سامانی دهبارز اظهارداشت: ضرورت اجرای این نمایش در قالب ضد تاتر به واسطه پس زدن قواعد ساختارمرسوم نمایشنامه نویسی است. زیرا در این اثر روایت از اثر حذف شده و قهرمان در اثر وجود ندارد بلکه انچه به عنوان مسأله مورد بحث در موقعیت خلق شده بررسی می شود.

به گفته وی، مهم است تماشاگر در این نمایش به طور مستقیم زندگی خود را مشاهده میکند و غافل از اینکه بداند اثر اوًرا به کجا میبرد منتظر رویداد اصلی میماند که به ان بر أساس اسم نمایش و نوع نگارش هیچ پرداخت دراماتیکی نمی شود نمایش مارا به ثانیه و لحظه هایی در زندگی می برد که بی خود و بی جهت آنها را از دست داده ایم و خود را به عنوان یک موجود مستقل قبول نکرده ایم بلکه بدون اندیشه به دنبال شبیهه هم بودنیم و تقلید از رفتار هم را بهترین گزینه برای ادامه حیات انتخاب کرده ایم دلیل روشنی که کشورهای توسعه نیافته در پیش گرفته اند و روز به روز عقب گرد می کنند.

سلمانی افزود: طراح پوستر این نمایش به عهده زهرا انصاری بوده است و سجاد طهماسبی طراح نور، امین باسره آهنگساز، حلیمه افراشته دستیارکارگردان است.

وی ادامه داد: عقیل پور عبدالله مدیر صحنه، حمید الهیاری تدارکات،  عقیل جلال زاده نورپرداز، غزل موحدی منشی صحنه،  سمن موحدی طراحی و ساخت برقع و مهزیار روشن عقیل پور عبدالله حمید الهیاری اجرای دکور این تئاتر را به عهده خواهند داشت.

سلمانی گفت: روابط عمومی این گروه نمایشی بر عهده گلنسا زارعی  و حلیمه افراشته است، همچنین عزیز سماوی گریمور گروه است.

وی خاطرنشان کرد: این نمایش از 27مرداد الی ٥شهریور در پلاتو افتاب بندر عباس هر شب ساعت ٢٠/٣٠ میزبان علاقمندان هنر تاتر است

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید